DS4 – pachet complet de tehnologie și confort

Da mai departe!

O altă mașină îndelung așteptată la testele Autoreport.ro este DS4. Acesta este cel de-al 4-lea model din gamă, ce introduce un design avangardist de nouă generație. A ajuns deja la a doua generație și arată mai interesant ca oricând.


DS 4 face parte din segmentul C-Premium și inovează cu o siluetă unică. Dimensiunile scot mașina din segmentul premium-compact, cu o lățime de referință de 1,83 metri și roți mari de 720 milimetri (jante de până la 20 inch), pentru o lungime compactă de 4,40 metri și o înălțime de 1,47 metri.
Partea frontală afișează o nouă semnătură luminoasă. Farurile, mai subțiri, propun sistemul DS MATRIX LED VISION cu tehnologia Matrix și funcție de iluminare direcțională. Acestea sunt completate de lumini de zi cu 98 de LED-uri. Grila DS WINGS cu formă tridimensională se remarcă prin efectul de diamant. Capota lungă accentuează latura dinamică a automobilului.
Profilul asociază linii fluide și ascuțite. Mânerele retractabile ale portierelor sunt în concordanță cu aripile cu suprafețe sculptate. Raportul caroserie/ roți de mari dimensiuni (inclusiv roți de 20 inch cu inserții aerodinamice) este împrumutat de la conceptul DS AERO SPORT LOUNGE, pentru a afișa o prezență unică și impunătoare.
În partea din spate, linia plafonului se întinde până la luneta puternic înclinată cu serigrafie emailată, simbol al expertizei recunoscute a mărcii. Rezultatul este o siluetă elegantă și, în același timp, aerodinamică. Aripile spate afișează o musculatură generoasă, cu curbe și margini ascuțite, ce pun în valoare montantul C cu finisaj negru lucios și emblema DS Automobiles. Blocurile optice spate imită solzii de reptilă, o semnătură luminoasă de nouă generație.
Designul elegant al noului DS 4 este subliniat de bara de protecție specifică, la care se adaugă inserții subtile de crom și plafonul negru contrastant ce oferă o postură atletică, impunătoare.
Interiorul prezintă două zone distincte: o zonă de contact pentru confort și o zonă interactivă pentru diferitele interfețe. Comenzile ștergătoarelor sunt în două culori, pentru o interacțiune cognitivă îmbunătățită.
Habitaclul primește materiale precum pielea, Alcantara®, carbonul forjat, lemnul, precum și noi tehnici de tapițerie ce îmbină rafinamentul și tehnologia.
Scaunele sunt ventilate și au funcție de masaj. Acestea au în compoziția lor o spumă densă, pentru un nivel de confort excepțional. Forma de scoică oferă o bază de susținere fără precedent, pentru un stil inovator.
Masajul în scaune, dar și spațiul interior generos răsfață ocupanții din interior, alături de DS AIR, care este un sistem inovator de ventilație, cu aeratoare centrale compacte, prevăzute cu aripioare invizibile. Sistemul garantează o direcție optimă, în sus și în jos, a fluxului de aer. Întregul sistem funcționează asemenea unei ventilații clasice, cu o eficiență optimă.
Habitaclul este prevăzut cu iluminat ambiental ce poate fi personalizat, conceput pentru a accentua elementele laterale și a contribui la o stare de bine autentică. Ambianța sonoră este asigurată de sistemul Hi-Fi FOCAL ELECTRA de 690 Watt cu cele 14 difuzoare și de geamurile laterale acustice, o altă premieră în segment.
Un sistem de purificare a aerului protejează în mod activ habitaclul cu senzori pentru particulele PM2.5 din interior și detectarea poluării din exterior. Aerul ce intră în mașină este optimizat grație unui sistem de filtrare ce purifică aerul interior în numai câteva minute. Calitatea aerului este înregistrată și afișată pe ecranul central.
n materie de conectivitate, s-au căutat soluții pentru ca șoferul să nu își ia ochii de la drum, un gaj incontestabil al siguranței. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY oferă o experiență vizuală avangardistă ce reprezintă un prim pas către realitatea augmentată. Grație unei noi tehnologii imersive, informațiile esențiale pentru condus sunt proiectate direct pe drum. Folosind o iluzie optică, informații, precum viteza, sistemele de asistență la condus, navigația, mesajele de alertă sau chiar melodiile ascultate la bord sau apelurile primite sunt proiectate la patru metri în fața parbrizului, pe o diagonală de 21 inch, o premieră pe acest segment.
Tehnologia senzorială și experimentală face parte din sistemul de infotainment de 10 inch, în totalitate regândit: DS IRIS SYSTEM. Noua interfață încorporează ergonomia unui smartphone cu o interfață tactilă, fluidă și reactivă, bazată pe ideea de profiluri în totalitate personalizabile grație widget-urilor. Setările și afișajul se încarcă automat atunci când utilizatorul urcă la bordul mașinii, astfel că toți pasagerii pot ajusta conținutul în funcție de nevoile lor.
Sub capotă modelul de test vine cu motorizarea pe benzină PureTech, care produce 225 CP. Cuplată la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte, aceasta se asigură că avem suficientă putere indiferent de situațiile unui trafic normal. Mașina are un comportament dinamic foarte bun, chiar dacă configurația roților independente și semiintependente alături de suspensia prea confortabilă necesită timp de ajustare pentru șofer.
Tot nevoie de ajustare ai și când vine vorba despre sistemele puse pe această mașină mult prea avansată din punct de vedere tehnologic. Experiența de condus autonom de nivelul 2, deja introdusă pe modelele DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK și DS 9, primește un update major pentru DS 4, cu DS DRIVE ASSIST 2.0.
Regulatorul de viteză adaptează viteza în funcție de trafic și oprește și pornește vehiculul în ambuteiaje. Sistemul asigură și poziționarea precisă a mașinii pe bandă, la alegerea conducătorului auto.
DS DRIVE ASSIST 2.0 adaugă 3 noi funcții: depășirile semi-automate, adaptarea vitezei în curbe, anticiparea limitei de viteză.
Volanul este echipat cu senzor de prindere care verifică dacă conducătorul auto este activ, pentru că acesta trebuie să dețină în permanență controlul mașinii.
Radarele amplasate la colțurile mașinii oferă funcții precum, monitorizarea unghiului mort pe distanțe lungi (pe o rază de 75m) și alertă la traficul din spate, pentru a evita pericolele aflate în punctul mort.
Unul dintre atuurile modelului DS 4 este suspensia controlată electronic, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, o exclusivitate în acest segment. Tehnologia utilizează o cameră video amplasată în partea superioară a parbrizului, patru senzori de înălțime și trei accelerometri, care analizează în permanență natura drumului și reacțiile mașinii. DS ACTIVE SCAN SUSPENSION acționează în timp real și independent asupra fiecărei roți și ajustează modul în care suspensia este mai fermă sau mai moale, în funcție de imperfecțiunile drumului. Rezultatul este un confort îmbunătățit, indiferent de starea drumului.
DS NIGHT VISION este o altă tehnologie ce permite mărcii DS Automobiles să se detașeze de concurență. O cameră video cu infraroșu, amplasată la nivelul grilei DS 4 detectează prezența pietonilor și a animalelor în fața vehiculului pe o distanță de până la 200 metri și afișează imaginea pe instrumentarul de bord digital pentru ca șoferul să anticipeze pericolele și să reacționeze în consecință. Un real beneficiu în materie de siguranță ce asigură un condus odihnitor, chiar și pe timp de noapte.

DS4 1.6 PureTech
0-100 km/h/s: 7,9
Viteza maximă: 235 km/h
L/l/î: 4.440/1.866/1.490
Masă proprie: 1.419 kg
Volum portbagaj (l): 430
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 225 la 5.550 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 1.900 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts