DS 7 – premium – luxury facelift

Da mai departe!

DS7 a pierdut Crossback-ul din denumire, dar a câștigat un facelift care îl face mai atrăgător. SUV-ul mărcii premium din Franța a venit la testele AutoReport.ro într-o nouă variantă: e-Tense. Am testat mașina pe traseul București-Sinaia și retur și, de fiecare dată când întălnim un DS, singura dezamăgire vine atunci când trebuie să dăm înapoi mașina.

DS Automobiles reprezintă prima încercare serioasă a grupului PSA să abordeze segmentul automobilelor premium. DS7 este cel mai mare și cel mai luxos model al lor. A ajuns la testele AutoReport.ro și spune, sincer, că n-am îndrăgostit de abordarea franceză a răsfățului auto.
Acesta este primul DS conceput pentru a concura în segmentul SUV premium mari. Este foarte bine construit și are un design special. Versiunea e-tense este una plugin-hybrid, spre deoserbire de cea de la DS3 care este integral electrică.
La exterior, totul este spectaculos. Începând cu farurile untra-sofisticate, DS Active LED Vision, care au în interior romburi care se rotesc la pornirea mașinii, producând o senzație aparte, și terminând cu blocurile optice spate care de la distanță par niște rubine, totul la această mașină cere atenție și te face să tegândești că este un SUV creat cu grijă. Din lateral, forma atletică cu unghiuri sculptate frumos și estetica jantelor de 20 de inci din aliaj subliniază dinamismul unui SUV sportiv franțuzesc.

Partea frontală cu totul nouă se remarcă prin liniile mai ascuțite, care contribuie la echilibrul tuturor elementelor. Grație legăturii strânse dintre DS DESIGN STUDIO PARIS și echipa de producție de la uzina din Mulhouse (Franța), care au lucrat îndeaproape, au fost obținute rezultate de excepție în materie de calitate și robustețe.

Semnătura luminoasă evoluează cu un aspect și mai expresiv. Combinația dintre noile faruri DS PIXEL LED VISION 3.0, mai subțiri și luminile de zi DS LIGHT VEIL este fluidă și se realizează în spiritul haute couture.

DS WINGS și grila sunt acum mai mari, în timp ce bara de protecție a fost redesenată, cu o gamă de culori care variază în funcție de versiune.

Și mai subțiri, farurile spate LED cu efect de vortex care imită solzii unei reptile, au fost, de asemenea, redesenate, cu un finisaj metalic de nuanță închisă. Acestea subliniază expresia unică alui DS 7. Capacul portbagajului și emblema au fost reproiectate cu linii mai ascuțite, în timp ce denumirea “DS AUTOMOBILES”, care înlocuiește numele de “CROSSBACK” semnează acum partea din spate, vizual lărgită, a Noului DS 7.

În interior, materialele și finisajele par pe alocuri prea strălucitoare sau în alte locuri de-a dreptul încântătoare. La o apăsare a butonului care pornește motorul, ceasul care apare te duce în lumea luxului. Materialele folosite sunt din cele mai bune: piele, metal, ecrane de rezoluție mare.

Sistemul de infotainment este una dintre noutățile majore aduse de Noul DS 7 prin includerea SISTEMULUI DS IRIS. Noua soluție introduce o interfață complet reproiectată, în totalitate configurabilă, responsivă și fluidă și susținută de recunoaștere vocală în limbaj natural. Ecranul tactil 12” de înaltă rezoluție redesenat afișează un meniu format din widget-uri pentru a accesa toate funcțiile cu un singur gest: pentru a controla navigația conectată, climatizarea, sursele audio digitale și informațiile cu privire la condus. Ecranul de mari dimensiuni, ușor de utilizat, permite, de asemenea, afișarea imaginilor din față și din spate, oferite de noile camere digitale de înaltă rezoluție și oferă acces la funcția Mirror Screen prin wi-fi.

Un nou panou de instrumente digital de 12 inch, cu afișaje care pot fi modificate și personalizate, prezintă o nouă grafică, cu toate informațiile esențiale, cum ar fi fluxul de energie pe versiunile plug-in hybrid.

Șoferul este ajutat de un head up display, iar instrumentarul de bord este unul digital. Acesta afișează inclusiv siluetele pietonilor care trec strada pe trecere.
Spațiul este suficient pentru 5 persoane cu tot cu bagaje. Evident, pe aceste 5 persoane dornice să călătorească cu o asemenea mașină le găsim foarte ușor. Modelul testat de noi vine în echiparea RIVOLI, ce propune culoarea Noir Basalte și oferă un decor cu cusături căptușit, asociat cu tapițerie Claudia Leather, cu o granulație mai pronunțată a pielii.

Principiul pe care funcționează această mașină hibridă este unul interesant. Un sistem computerizat cotrolează roțile din față, propulsate de un motor electric, alt motor electric, propulsează și roțile din spate. Astfel, mașina beneficiază de tracțiune integrală. Împreună cu motorul pe combustie, acest sistem face ca mașina să poată să funcționeze atât în mod electric, mixt, hybrid sau sport.
Sub capotă găsim motorul 1.6 PureTech care produce 200 CP și un cuplu de 300 Nm. Aportul total al ansambului format din acest motor clasic și cele două motoare electrice duce puterea totală a mașinii la 300 CP și un cuplu maxim de 450 Nm. Acest ansamblu se potrivește bine cu cutia de viteze automată cu opt trepte, permițând mașinii un comportament sportiv chiar la aceste dimensiuni și la o greutate de aproape 2 tone. Cu așa rezervă de putere, DS7 Crossback E-Tense poate emite pretenții și în fața SUV-urilor sport. Putem spune că mașina testată are un comportament dinamic ireproșabil.
DS 7 CROSSBACK îți recunoaște cheia și se descuie automat, în timp ce îți păstrezi cheile în buzunar sau în geantă. Accesul la mașină poate fi partajat prin intermediul tehnologiei SMART ACCESS, care îți permite să acorzi acces la mașina ta prin intermediul aplicației MyDS.
DS DRIVE ASSIST reprezintă încă un pas mai aproape de rularea autonomă, ușurând călătoriile lungi prin combinarea mai multor sisteme diferite de asistență la condus. Active Cruise Control menține viteza, precum și o distanță sigură față de mașină în față, poziționând totodată DS 7 CROSSBACK în centrul benzii sale de circulație. Atunci când traficul încetinește, această tehnologie poate opri complet mașina, repornind-o pe măsură ce vehiculele din față se pun în mișcare. Adunând toate aceste tehnologii la un loc, DS DRIVE ASSIST elimină stresul din traficul de pe autostradă. Datorită tehnologiei DS PARK PILOT, mașina se va parca fără nici o intervenție din partea ta asupra volanului sau a pedalelor.

DS 7 Facelift E-TENSE 4X4 GRAND CHIC 1.6 PHEV AWD
0-100 km/h: 6,5 secunde
Viteza maximă: 220 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 200 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 3.000 rpm
Motor electric 1
Putere (CP): 109
Cuplu (Nm): 337
Este integrat în transmisie
Motor electric 2
Putere (CP): 109
Cuplu (Nm): 166
Ansamblu:
Putere (CP): 300
Cuplu (Nm): 450
L/l/î: 4.573 / 1.906 / 1.621
Masă proprie: 1.825 kg
Volum portbagaj (l): 555
Consum mediu: 3,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts