Divizia Ampere a Renault va dezvolta baterii LFP alături de LG Chem și CATL pentru a reduce costurile

Da mai departe!

Ampere, divizia de mașini electrice a grupului Renault, va integra în vehiculele sale baterii LFP și tehnologia „Cell-to-Pack” (CTP), pentru a reduce costurile cu aproximativ 20%.

Ampere, companie a grupului Renault cu activități în zona vehiculelor electrice și inteligente, a anunțat extinderea ofertei sale de baterii, prin integrarea tehnologiei LFP (Litiu Fier Fosfat) alături de bateriile NMC (Nichel Mangan Cobalt), utilizată în prezent.

Conform oficialilor companiei „Ampere a lucrat îndeaproape cu furnizorii săi LG Energy Solution (LGES) și CATL pentru a pune bazele, pe continentul european, unui lanț valoric integrat, ce va asigura o competitivitate crescută a tehnologiei LFP pentru vehiculele sale fabricate în Europa. Acești doi parteneri vor furniza Ampere baterii LFP ce vor echipa mai multe modele din gamele Renault și Alpine și vor acoperi nevoile de baterii cu această tehnologie până în 2030”.

În același timp, echipele Ampere au dezvoltat alături de LG Energy Solution tehnologia „Cell-to-Pack”. Această inovație, o premieră mondială pentru bateriile de tip „pouch”, face posibilă creșterea autonomiei vehiculelor echipate cu chimie LFP prin integrarea mai multor celule și, prin urmare, prin creșterea energiei la bord, într-un spațiu dat. Tehnologia CTP contribuie, de asemenea, la reducerea costului bateriilor.

Integrarea tehnologiilor LFP și CTP va permite Ampere să scadă costul bateriilor pe vehiculele sale cu aproximativ 20%, începând cu anul 2026.

În prezent, Ampere utilizează celule NMC furnizate de Envision AESC de la centrul ElectriCity din Douai (Franța) și de Verkor de la gigauzina din Dunkerque (Franța). De asemenea, compania va primi baterii LFP de la uzina din Ungaria a CATL dar și celule NMC și LFP de la fabrica LGES din Polonia. Pachetele de baterii pentru vehiculele Renault și Alpine sunt asamblate la Ampere ElectriCity din Douai (Hauts-de-France).

„Într-un mediu foarte concurențial și aflat într-o continuă evoluție strategia noastră în ceea ce privește dezvoltarea bateriilor este dovada eficacității abordării deschise și pe orizontală a Ampere, care, alături de cei mai buni parteneri, garantează o alocare inteligentă a capitalului, flexibilitate și rapiditate în execuție. Acest plan face parte din strategia Ampere de a reduce costurile cu 40% de acum până la următoarea generație de vehicule”, a declarat Josep Maria Recasens, director de operațiuni al Ampere.

Progresele înregistrate în ultimii ani de tehnologia LFP și dezvoltarea lanțului său valoric în Europa, fac acum din această tehnologia o alternativă viabilă la NMC. Deși mai puțin dense energetic decât NMC, bateriile LFP sunt perfect adaptate anumitor utilizări și potrivite în special pentru mașinile mici și mijlocii.„Mai puțin costisitoare, tehnologia LFP devine o componentă importantă a ecuației economice pentru vehiculele electrice accesibile și a democratizării acestora în Europa”, notează oficialii Ampere adăugând și că noua tehnologie va fi integrată în vehicule în timp record – primele modele echipate cu baterii LFP vor fi lansate la începutul anului 2026.

„Colaborarea cu LG Energy Solution ne-a permis să localizăm tot lanțul de valori din jurul LFP în Europa, crescându-i astfel semnificativ competitivitatea, inclusiv în ceea ce privește tehnologia Cell-to-Pack. Inovația în domeniul bateriilor este permanentă, iar noi lucrăm mult în amonte, în curând și cu «Laboratorul pentru Inovarea Celulelor de Baterii» care se va deschide în Lardy în 2025”, a explicat Philippe Brunet, director inginerie EV și mecanică al Ampere.

Related posts