Dealerii auto germani sunt pesimiști cu privire la afacerile lor în următoarele luni

Da mai departe!

Conform Barometrului DAT, realizat cu participarea a 411 comercianți de mașini noi și second-hand, 48% dintre dealerii germani se așteaptă ca afacerea lor să scadă în lunile rămase din 2022. Alți 40% sunt de părere că afacerile vor rămâne la același nivel ca și în prima jumătate a anului, în timp ce doar 10% sunt optimiști și mizează pe afaceri în creștere.

Același sondaj realizat cu 1 an în urmă, în vara lui 2021, a relevat date diametral opuse. La acel moment, 51% dintre dealeri se așteptau la creștere, 29% considerau că nivelul va rămâne același și 18% se așteptau ca perspectivele de afaceri să se deterioreze.

Sondajul DAT coincide cu rezultatele indicelui Institutului ifo cu privire la climatul de afaceri din Germania. Conform acestuia starea de spirit din economia germană s-a răcit recent în mod semnificativ. Barometrul a scăzut de la 92,2 puncte în iunie la la 88,6 puncte în august. Aceasta este cel mai scăzut nivel din iunie 2020, când a avut loc o scădere bruscă, dar foarte scurtă, urmată de o recuperare rapidă.

„Companiile se așteaptă la o activitate semnificativ mai proastă în lunile următoare”, arată cercetătorii Institutului Ifo.

Revenind la datele DAT, prognoza negativă este cauzată în special de situația tensionată din zona achizițiilor de mașini noi și second-hand. În prima jumătate a lui 2022 au fost înmatriculate în Germania doar 1,39 milioane de autoturisme noi și numai 2,2 milioane de mașini de ocazie și-au schimbat proprietarul. Acest lucru corespunde unui minus de 11,3% față de anul trecut în cazul mașinilor noi și unuia de 15,3% în cazul celor second-hand.

Potrivit DAT, aceste scăderi pot f compensate doar parțial de dealeri prin sumele rămase după vânzarea mașinilor la prețurile majorate din prezent.

Pe lângă oferta limitată de mașini sau de variante/echipări ale acestora, clienții par tot mai reticenți să cumpere din cauza nivelului tot mai ridicat al prețurilor, al temerilor legate de inflație și de costurile aferente gospodăriilor în perioada următoare.

Cum situația pieței auto nu diferă mult în celelalte state europene, inclusiv România, rezultatele studiului DAT pot fi extrapolate la nivelul întregului continent.

Related posts