Daimler se asociază cu Stellantis şi Total pentru producţia de baterii

Da mai departe!

Grupul german Daimler, producătorul automobilelor marca Mercedes-Benz, a anunţat vineri că va prelua o participaţie de 33% la Automotive Cells Company (ACC), o societatea mixtă înfiinţată de grupul petrolier francez Total şi constructorul auto Stellantis cu obiectivul de a produce baterii pentru automobilele electrice, informează AFP.

Daimler va deveni acţionar cu drepturi egale alături de cele două grupuri franceze şi va obţine două dintre cele şase locuri în Consiliul de supraveghere al Automotive Cells Company (ACC). Detaliile financiare ale tranzacţiei nu au fost dezvăluite.

Obiectivul acestui parteneriat este dezvoltarea de celule şi module de baterii pentru „a asigura că Europa rămâne în centrul industriei auto, chiar şi în era electrică”, a declarat directorul general de la Daimler, Ola Kaellenius, într-un comunicat de presă.

În conformitate cu acordul convenit, Daimler va investi anul viitor aproximativ 500 milioane de euro în dezvoltarea capacităţilor de producţie de celule electrice în Europa, grupul german precizând că investiţiile sale totale vor fi mai mici de un miliard de euro.

Automotive Cells Company (ACC), care a primit deja o finanţare de 1,3 miliarde de euro din Franţa şi Germania, estimează că va avea nevoie de un total de şapte miliarde de euro sub formă de capital, datorii şi subvenţii pentru a-şi atinge obiectivul privind ajungerea la o capacitate anuală de producţie de 120 de Gigavaţi oră până la finele acestui deceniu.

Prima uzină de baterii a firmei ACC, amplasată în apropiere de uzina Stellantis de la Douvrin (Franţa), urmează să demareze producţie în 2023. Ulterior, cea de-a doua uzină a ACC, amplasată la Kaiserslautern (Germania), în apropierea unei uzine Opel, filiala germană a Stellantis, ar urma să demareze producţia în 2025.

La rândul său, grupul Daimler, care în luna iulie şi-a anunţat obiectivul strategic de a produce numai vehicule electrice din 2030, intenţionează să deschide opt uzine de baterii în întreaga lume, dintre care patru în Europa, cu o capacitate de cel puţin 200 de Gigavaţi oră.

Related posts