Noul şef al Daimler, Ola Kaellenius, a anunţat că proiectele comune cu Renault şi Nissan nu vor fi prelungite, lăsând să se destrame alianţa dintre cei trei producători auto, a anunţat joi revista germană Manager Magazin, transmite Reuters.
Parteneriatul dintre Daimler, Renault şi Nissan a debutat în luna aprilie 2010. În prezent, acest parteneriat prevede folosirea în comun a unor platforme şi motoare, precum producţia modelului Mercedes Citan de către Renault sau dezvoltarea în comun de către Renault, Nissan şi Daimler a unui nou motor pe benzină de 1,3 litri care să fie instalat pe modelul Renault Mégane sau pe Mercedes Classe A.
Separat, Manager Magazin a informat, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că Daimler caută să facă până în 2021 economii de costuri de şase miliarde de euro la divizia Mercedes-Benz şi de încă două miliarde de euro la divizia de camioane.
Reprezentanţii Daimler nu au dorit să comenteze informaţiile din Manager Magazin. Reducerile de costuri sunt cerute de Ola Kaellenius, care va deveni în mai director general al Daimler, susţine revista germană.
În februarie, Daimler anunţa că va adopta măsuri de reducere a costurilor, după ce profitul operaţional a scăzut cu 22% în trimestrul patru din 2018, din cauza efectelor tensiunilor comerciale globale, a majorării costurilor pentru dezvoltarea vehiculelor electrice şi a declinului din industria auto.
Aproximativ 30.000 de maşini Mercedes-Benz fabricate în fabrica din Tuscaloosa, Alabama, au defecte la partea electronică şi vor trebui reparate. De asemenea, întârzierile de producţie la unitatea din SUA au dus la scăderea veniturilor cu aproximativ două miliarde de euro şi ar putea afecta câştigurile din primul trimestru din 2019 cu până la o jumătate de miliard de euro, susţine Manager Magazin.
Daimler va raporta în 26 aprilie rezultatele financiare înregistrate în primele trei luni din acest an.
De asemenea, a informat revista germană, până în 2040 Daimler intenţionează să devină o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, asigurându-se că toate maşinile noi, metodele de producţie şi furnizorii vor lucra astfel încât să nu producă emisii de dioxid de carbon.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.