Anul 2025 va aduce în gama Dacia o amplă acțiune de face-lift pentru trei (chiar patru) modele, respectiv Sandero, cu versiunea Stepway, Logan și Jogger. Chiar dacă acestea ar urma să fie prezentate gradual, ele vor fi similare, având în vedere legăturile foarte strânse dintre aceste modele.
Dacia Sandero, Jogger și Logan vor fi actualizate în 2025, principalele modificări estetice urmând să fie la partea frontală, acolo unde farurile și barele de protecție vor prelua stilul pe care l-am putut vedea deja pe Duster și Bigster. Cu noi forme rectangulare și un design nou al grilei, cele trei modele vor intra în acest fel în ultimii trei ani de viață ai acestei generații.
Și la interior vor fi, probabil, unele îmbunătățiri, una dintre ele fiind cea a sistemului Media Nav, care ar urma să primească noul ecran de 10 inchi, așa cum există deja pe Duster și Bigster, cu tot cu software-ul aferent.
Pe lângă ajustările discrete de design pe care mașinile Dacia le vor primi, clienții mărcii se vor putea bucura începând de anul viitor și de noutăți la nivelul motorizărilor, după cum arată cele mai noi informații neoficiale.
Cuvântul de ordine la capitolul motoare va fi mild-hybrid, o soluție cu care Dacia se va pregăti de intrarea în vigoare a viitoarelor norme Euro 7, în 2026. Chiar dacă vorbim despre un mild-hybrid foarte mild, adică cu baterie de 12 volți, aceste motoare vor avea cifre mai bune de emisii și vor oferi în același timp valori îmbunătățite ale performanțelor dinamice.
Una dintre schimbările care ar putea fi regăsită pe toată gama va fi motorul GPL de 1.2 litri, care va aduce astfel o creștere importantă, cu circa 20 CP, a puterii față de actualul motor 1.0 ECO-G și o reducere a emisiilor. În plus, electrificarea acestuia va oferi și o cutie automată EDC cu șase trepte, la cererea publicului tot mai pasionat de transmisiile automate.
În același timp, nu există informații și probabil că nu vom vedea motorizări mild-hybrid pe 48 de volți pe actuala generație a lui Sandero – Jogger, din motive de dimensiuni și de costuri.
Vom avea în schimb, pentru viitorul Jogger, o altă noutate foarte importantă: înlocuirea motorului hibrid actual, 140 HYBRID, cu noul propulsor introdus pe Bigster, cu o cilindree de 1.8 litri și o putere majorată la 155 CP, un motor care este produs de Horse România și care nu mai este regăsit, cel puțin deocamdată, pe niciunul dintre modelele grupului Renault.
Toate aceste creșteri de capacitate a motoarelor de pe gama Dacia au fost deja anunțate anterior de reprezentanții Dacia, justificarea lor fiind iminenta intrare în vigoare a normelor Euro 7.
În fine, având în vedere că Jogger a fost ultimul model lansat din familia celor trei, tot el va fi, probabil, ultimul și la lansarea face-lift-ului, ceea ce înseamnă că noile motoare și, evident, noul design, ar putea fi livrate doar începând din 2026, deși faptul că atât Sandero + Stepway, cât și Jogger sunt fabricate începând din acest an în uzina din Maroc, s-ar putea să schimbe situația și să ne aducă o producție completă, pentru ambele modele, inclusiv pentru versiunea Stepway de la Sandero.