Vânzările Dacia în primele 6 luni ale anului în curs s-au ridicat la 277.885 unităţi, în creștere cu 5,9% faţă de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut. Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.
Sandero rămâne şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017).
La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice începând din 2018.
Această performanță se explică atât prin cucerirea de noi clienți (76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa dețineau anterior un model al unei alte mărci), cât şi prin gradul ridicat de fidelitate al clienţilor existenți (64% dintre cei care au deţinut anterior un vehicul Dacia cumpără tot un model Dacia), acest ultim indicator plasând Dacia la cel mai bun nivel de pe piaţă[1].
Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022.
La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger, înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.
Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent.
Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892 unităţi), Sandero (2.894 unităţi) şi Spring (2.385 unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice.
La rândul său, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, modelul înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate. În mod remarcabil, în luna iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.
În primul semestru al anului 2022 vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% faţă de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unităţi. Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-şi majoreze cota de piaţă în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piaţă în scădere cu 14,6%.
Creșterea vânzărilor Dacia se explică în principal prin succesul noii sale game de modele. Înmatriculările din primul semestru al acestui an plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări către clienţii persoane fizice pe piaţa europeană a Vehiculelor de Persoane (VP).
Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a şi înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.
În afara Europei, Dacia se menține în poziţia de lider de piaţă în Maroc.
Comenzile cumulate ale modelului Spring şi ale modelelor cu propulsie mixtă benzină – GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Faţă de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creștere cu 7 puncte procentuale.