Cupra Born a fost una dintre cele mai așteptate mașini electrice la testele Autoreport.ro. Un VW ID.3 care nu este plictisitor sună chiar bine, iar noi am descoperit o mașină perfectă pentru oraș.
La prima vedere la Cupra Born, am fost surprins să constat că este mai mare decât s-ar crede din imagini. Cu o lungime de 4.324 mm (170,2 inchi), o lățime de 1.809 mm (71,2 inchi), o înălțime de 1.540 mm (60,6 inchi) și o ampatament de 2.766 mm (108,9 inchi), este ușor mai lungă, mai lată și mai înaltă decât un VW Golf Mk8. Am fost, de asemenea, uimit de cât de multă suprafață vitrată are Born, în special datorită prezenței panourilor de sticlă unghiulare poziționate în fața oglinzilor laterale.
În ansamblu, Cupra Born este o mașină impresionantă din punct de vedere vizual, în special când este vopsită în negru mat și este completată cu elemente de bronz, așa cum era mașina noastră de presă. Arată intimidant și hotărât, oferindu-i o personalitate pe care nu o găsești în unele alte vehicule electrice de pe piață. Acest lucru este mai evident atunci când te uiți la partea frontală, unde grila neagră mare îți atrage atenția, la fel ca farurile ascuțite, liniile dinamice de pe capotă și emblema Cupra mare, de asemenea cu finisaj de bronz. Noi ne-am imaginat într-un Batmobil electric.
Sub caroserie, ansamblul electric oferă 231 CP, o putere decentă pentru un EV, dar nu suficient pentru pretențiile cu care urci în această mașină care te scoate imediat în evidență. Spre deosebire de celelalte EV-uri, nu are funcția de a fi condus cu o singură pedală, dar o regenerare a energiei mai puternică poate fi declanșată la introducerea schimbătorului în B.
Din punct de vedere al reppartizării maselor, Bord stă foarte bine și faptul că este o mașină foarte echilibrată se vede la virajele luate mai tare și la frânare. Din punct de vedere al autonomiei, stă bine pentru o mașină electrică de oraș (așa am considerat-o noi, laolaltă cu toate electricele ce nu depășesc prețul de 100k euro).
Interiorul nu este la fel de izbitor precum exteriorul, dar este la fel de distractiv. Volanul sportiv arată absolut fabulos și se simte excelent în mâini, având denivelări confortabile în pozițiile 9 și 3, precum și două butoane fizice pentru selectoarele de mod Drive și Cupra. Panourile tactile utilizate pe restul volanului, cu finisaj negru lucios, nu sunt la fel de plăcute și pot fi ușor atinse accidental.
Imediat în spatele volanului se află un instrumentar digital de 5,3 inch. Deși acest afișaj nu este amplasat pe tabloul de bord ca în majoritatea celorlalte mașini, el afișează toate informațiile vitale legate de conducere pe care le-ai putea dori, precum viteza, navigarea, autonomia și cifrele de eficiență curentă.
Notele futuriste ale producătorului continuă în întreaga cabină, unde există o mulțime de elemente de bronz și o frumoasă combinație de materiale. Acestea variază de la un ornament din plastic argintiu care rulează pe întregul tablou de bord la piele moale pe tabloul de bord și un material asemănător catifelei pe părți ale ușilor. Scaunele lui Born au fost create folosind Seaqual Yarn, o fibră polimerică reciclată din deșeuri plastice extrase din Marea Mediterană, care este foarte moale și o alternativă plăcută la materialul textil sau pielea obișnuită.
Pe partea superioară a tabloului de bord se află un ecran mare de infotainment de 12,0 inch în care sunt găzduite cele mai multe comenzi ale vehiculului. Interfața utilizatorului necesită puțin timp pentru a te obișnui cu ea datorită diverselor meniuri și setări de afișare, dar după câteva zile cu Born, ne-am obișnuit cu ea. Sistemul suportă, de asemenea, Apple CarPlay și Android Auto cu cablu. Situat sub acest ecran se află un mic panou tactil pentru controlul temperaturii și volumului. Deși nu necesită un efort prea mare pentru a învăța cum să-l folosești, poate fi frustrant de utilizat, în special în timpul deplasării. Am fi preferat butoane sau manete fizice, dar așa stau lucrurile în zilele noastre.
Cupra a echipat Born cu majoritatea sistemelor de siguranță moderne pe care le-ai aștepta. Acestea includ frânare de urgență autonomă, o cameră cu vedere la 360 de grade, control adaptiv al vitezei de croazieră și avertizare la traficul din spate. Cu toate acestea, sistemul Travel Assist al Grupului VW, un asistent de conducere semiautonom pentru autostrăzi cu centrare în banda de rulare, lipsește, ceea ce este păcat.