AutoReport.ro a traversat TransBucegi cu Dacia Logan ca să demonstreze că sedanul românesc încă rămâne una dintre cele mai bune mașini de vacanță.
Noul model vine cu un design mai modern, o nouă identitate luminoasă, o nouă ambianță interioară, noi echipamente și spații de depozitare suplimentare, totul la un preț la fel de accesibil.
La sfârșitul lui 2016, marca Dacia și-a înnoit cea mai mare parte a gamei sale.
Blocurile optice față și spate au fost redesenate. În partea frontală, luminile de zi, cu lămpi de tip LED, se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri.
Logan are de o bară de protecție frontală redesenată care oferă un plus de modernitate, datorită grilei de admisie a aerului cu contur cromat. Designul barelor de protecție față și spate accentuează impresia de robustețe pe care o degajă vehiculele.
La interior, Dacia propune o nouă ambianță, mai valorizantă, cu elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze.
La interior, Dacia propune o nouă ambianță, mai valorizantă, cu elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze.
Logo-ul mărcii figurează în centrul noului volan cu patru brațe, care integrează și comanda claxonului. Pe nivelele de finisare superioare volanul este îmbrăcat într-un material „Soft Feel” rezistent și plăcut la atingere.
Sub capotă avem celebrul deja 1.5 dCI, în varianta de putere de 90 CP, cuplat la transmisia Easy-R cu 6 trepte. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului. Ea dispune de două moduri de funcționare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional). În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condițiile de rulare. Deși are puțin lag la schimbarea treptelor, nu trebuie să uităm că aceasta este cea mai ieftină cutie din categoria pilotatelor, dar și automatelor. În oraș am apreciat confortul acestei cutii și lipsa ambreiajului. Plecarea de pe loc se face pur și simplu mult mai ușor.
Am făcut acest test pentru a vedea în special cum se descurcă această cutie la urcări, dar și pe drumurile naționale. Deși nu am plecat cu multe așteptări, recunoaștem că Easy R ne-a surprins plăcut.
Logan a rămas aceeași mașină robustă care absoarbe bine denivelările și este confortabilă chiar și pe drumuri mai accidentate.
În interior pot călători 5 persoane, iar Logan este binecunoscut și preferat pentru portbagajul foarte mare în care poți să bagi aproape orice bagaj.
La nivelul dotărilor de siguranță, Logan are tot ABS, ESP, dar și senzori de parcare. Încă în gama Dacia suntem încântați că am primit un sistem cruise-control care este destul de prompt.
Dacia Logan Facelift 1.5 dCi
0-100 km/h: 12 sec
Viteza maximă: 172 km/h
L/l/î:4.358/1.733/1.517
Masă proprie:1.090 kg
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 90 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km
Cutie de viteze: Easy R, 6 trepte