Vânzările de autoturisme ecologice noi au crescut în România cu 26,04%, în ianuarie, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 847 de unităţi, dar au scăzut cu 45,6% raportat la decembrie 2020, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Potrivit sursei citate, ponderea autoturismelor electrice şi full hibride noi în totalul pieţei auto locale a crescut vertiginos, în ianuarie 2021, la 14,3%, de la 5,4% în aceeaşi lună din anul precedent, respectiv de la 9,8% în ultima lună din 2020.
În prima lună a acestui an, cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate la categoria autoturismelor full hibride, respectiv 584 de unităţi, în creştere cu 30,1%, faţă de cele din luna ianuarie a anului anterior.
De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid s-au majorat cu 66,1%, la 98 de unităţi, în timp ce modelele full electrice au înregistrat o creştere de doar 0,6%, până la 165 de exemplare.
Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conducea, în ianuarie, Volkwagen – cu 58 de unităţi, urmată de BMW, cu 17 exemplare, Peugeot (15), Hyundai (13), Mini (10), Nissan (9), Renault (8), Skoda şi smart (câte 7 unităţi) şi Kia (6).
Totodată, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost comercializate de: Toyota – cu 501 unităţi, Hyundai (49), Ford (11), Lexus (9), Honda (5), Renault şi Subaru (câte patru exemplare) şi Kia (1).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, pe primul loc se afla, în ianuarie, BMW – cu 21 de unităţi, Mercedes-Benz şi Volvo (câte 18 exemplare), Renault (9), Mitsubishi şi Porsche (câte şase unităţi), Skoda (4), DS şi Mini (câte trei unităţi), respectiv Hyundai (2).
La nivel general, în ianuarie 2020 fuseseră comercializate 672 de maşini „verzi”, iar în ultima lună a anului anterior un număr de 1.557 de exemplare, faţă de cele 847 de exemplare vândute în ianuarie 2021.