Coronavirus: Renault cere ajutor de la stat, dar nu se renaționalizează

Da mai departe!

Grupul auto Renault ar putea solicita garanţii de la guvernul francez pentru a-şi consolida situaţia financiară în contextul pandemiei de coronavirus, a declarat preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, într-un interviu acordat publicaţiei „Le Parisien”, respingând însă scenariul unei renaţionalizări, transmite Reuters.

La fel ca şi restul constructorilor auto, proprietarul Dacia se confruntă în prezent cu o dublă provocare ca urmare a scăderii comenzilor şi opririi uzinelor din Europa din cauza propagării pandemiei de COVID-19 în regiune. „Trecem prin una din perioadele cele mai dificile din istoria noastră”, a declarat Jean-Dominique Senard în interviul publicat duminică în „Le Parisien”.

Un număr de 21 de facilităţi industriale aparţinând grupului Renault sunt închise în prezent, în special 12 în Franţa şi patru în Spania, precum şi uzinele din Maroc şi România, ceea ce înseamnă 60.000 de salariaţi în şomaj tehnic, a precizat Jean-Dominique Senard, adăugând că grupul trebuie să facă faţă unei prăbuşiri „spectaculoase” a comenzilor, care în unele sunt de până la 90%.

„La fel ca şi în cazul celorlalte companiilor franceze, aceasta creează probleme pentru fluxul de trezorerie”, a explicat Senard, precizând că producătorul auto lucrează la diferite scenarii pentru săptămânile următoare. „Am putea solicita garanţii de stat la fel ca şi alte companii”, a mai spus Senard.

Evocând situaţia din perioada ultimei crize financiare globale, când Renault a primit un credit guvernamental în valoare de trei miliarde de euro, Senard a subliniat însă că o renaţionalizare temporară „nu este pe ordinea de zi”.

Guvernul francez, care deţine o participaţie de 15% la Renault, a anunţat că va sprijini marile companii franceze prin orice mijloace necesare şi a evocat chiar şi posibilitatea naţionalizărilor, însă până acum nu a luat nicio măsură concretă şi nici nu a precizat care sunt firmele vizate.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Automobile Dacia a întrerupt joi producţia la uzinele din Mioveni, până pe data de 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajaţi vor fi în şomaj tehnic.

Related posts