Comisia Europeană a elaborat un plan pentru a permite vânzările de maşini noi cu motoare cu ardere internă după 2035, dacă folosesc combustibili nepoluanţi

Da mai departe!

Comisia Europeană a elaborat un plan pentru a permite vânzările de maşini noi cu motoare cu ardere internă după 2035, dacă acestea funcţionează numai cu e-carburanţi neutri din punct de vedere climatic, încercând să rezolve o dispută cu Germania cu privire la eliminarea treptată a maşinilor cu motoare convenţionale, transmite Reuters.

Proiectul de propunere, văzut de Reuters marţi, sugerează crearea unui nou tip de categorie de vehicule în Uniunea Europeană, pentru maşinile care pot funcţiona numai cu combustibili neutri în privinţa emisiilor de carbon.

Astfel de vehicule ar trebui să utilizeze o tehnologie care le-ar împiedica să funcţioneze dacă sunt folosiţi alţi combustibili, se arată în proiect.

Propunerea ar putea oferi producătorilor de maşini o cale de a continua să vândă vehicule cu motoare cu combustie şi după 2035, data la care o lege planificată a UE va interzice vânzarea de maşini noi care emit CO2.

După luni de negocieri, ţările UE şi Parlamentul European au convenit anul trecut legea. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins alte ţări luna aceasta, depunând obiecţii de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de un vot final în urma căruia ar fi intrat în vigoare.

Cererea principală a ministerului german este ca UE să permită vânzările de maşini noi care funcţionează cu e-carburanţi după 2035.

Marţi, instituţia a declarat că a luat legătura cu Comisia pentru a încerca să găsească o soluţie cu privire la o problemă care este urmărită îndeaproape de puternica industrie auto din Germania.

”Suntem interesaţi de o clarificare rapidă, dar trebuie să fie rezistentă şi obligatorie. În prezent examinăm acest lucru cu atenţie”, a spus un purtător de cuvânt.

Două surse familiare cu chestiunea au spus că condiţia Comisiei conform căreia maşinile trebuie să poată recunoaşte combustibilii neutri în CO2 din combustibilii fosili a fost problematică pentru Germania, deoarece ar forţa în mare măsură producătorii de automobile să dezvolte noi motoare.

Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, nu a vrut să respingă complet propunerea Comisiei, ci mai degrabă să-i facă unele îmbunătăţiri, au declarat sursele pentru Reuters.

Părţile urmăresc să obţină un acord până la summitul UE de joi.

Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze proiectul de document, dar s-a referit la comentariile comisarului UE pentru politică climatică, Frans Timmermans, care a spus săptămâna trecută că orice soluţie trebuie să respecte legea de eliminare treptată din 2035, convenită anul trecut.

”Discuţiile sunt în desfăşurare între Comisie şi autorităţile germane”, a spus purtătorul de cuvânt.

Un oficial al UE a declarat luni că orice propunere privind înregistrarea maşinilor cu e-carburanţi va fi făcută numai după ce legea de eliminare treptată a motoarelor cu ardere internă va fi adoptată în sfârşit.

E-carburanţii sunt obţinuţi prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate şi a hidrogenului produs folosind electricitate fără CO2.

Ele nu sunt încă produse la scară largă. Un studiu publicat marţi de Institutul de Cercetare Climatică din Potsdam a constatat că toate proiectele planificate de e-combustibili la nivel mondial ar produce doar suficient combustibil pentru a acoperi 10% din cererea Germaniei de utilizare a e-combustibililor în aviaţie, transport maritim şi produse chimice în următorii câţiva ani.

Related posts