Cererile Constructorilor Ar Reduce la Jumătate Vânzările de Vehicule Electrice

Da mai departe!

Lobby-ul constructorilor auto, ACEA, vrea să transforme reglementarea auto a Europei într-un „brânză elvețiană – plină de găuri.” susțin cei de la T&E (Transport & Environment) în cadrul unei analize.


Industria auto solicită portițe legislative în legea UE privind emisiile de CO2​ de la mașini, cereri care ar înjumătăți ambiția blocului de a vinde doar vehicule cu emisii zero în 2035. Aceste concluzii reies dintr-o analiză T&E (Transport & Environment) a unui document de poziție al lobby-ului european al industriei auto, ACEA, care a fost făcut public.

Constructorii auto cer peste 10 portițe, inclusiv ca mașinile care utilizează combustibili alternativi să fie contorizate ca vehicule cu emisii zero. De asemenea, ACEA dorește ca UE să oprească eforturile de a calcula corect poluarea mașinilor plug-in hybrid (PHEV).

Cererile care Subminează Ambiția Climatică

UE se află sub presiunea constructorilor auto de a slăbi țintele privind emisiile de CO2​ la mașini cu ocazia revizuirii legislației din acest an. Conform documentului ACEA văzut de T&E, mașinile care rulează cu așa-numiții combustibili neutri din punctul de vedere al carbonului – posibil biocarburanți sau e-combustibili – ar fi contorizate ca având emisii de 0  grame de CO2​ pe km.

Doar această portiță ar reduce cu 25% ponderea vânzărilor de vehicule electrice (VE) în 2035, deoarece producătorii ar putea continua să vândă volume mari de mașini cu motoare cu ardere internă extrem de poluante.

Lucien Mathieu, director auto la T&E, a declarat: „Această poziție este o rușine. Va submina complet certitudinea investițională necesară Europei pentru a recupera decalajul în cursa vehiculelor electrice. Transformarea celei mai importante reglementări auto a UE într-o brânză elvețiană nu va restabili competitivitatea industriei.”

El a adăugat: „Este o încercare cinică de a demonta un pilon central al legislației climatice a Europei. Dacă Comisia capitulează în fața acestor cereri, nu va face decât să ofere un avantaj competitiv suplimentar constructorilor auto chinezi.”

Cum Ar Reduce Portițele Vânzările de VE

Cererile ACEA ar avea un efect cumulat semnificativ asupra țintei de electrificare:

  • Anularea factorului de utilitate (utility factor) pentru mașinile plug-in hybrid (PHEV) din 2027 ar reduce vânzările de mașini electrice cu 10%.
  • Acordarea de credite CO2​ constructorilor auto pentru casarea mașinilor vechi ar reduce ambiția cu încă 6%.
  • Creditele pentru reducerile de CO2​ din producția auto și utilizarea anumitor tehnologii ar reduce vânzările de VE cu 6%.
  • Contorizarea vehiculelor electrice mici ca fiind echivalente cu mai mult de o vânzare de VE – cu credit suplimentar dacă sunt fabricate în Europa – ar reduce ambiția cu 1%.

Cumulate, portițele cerute de ACEA ar însemna că producătorii auto ar trebui să atingă o cotă de piață a vehiculelor electrice de doar 52% în 2035, în loc de ținta inițială de 100% emisii zero.

O „Rețetă pentru Dezastru”

Lista de cereri a ACEA vine în timp ce Comisia Europeană este presată de constructorii auto să accelereze revizuirea legii pentru mașini. Președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, a declarat că o propunere legislativă va fi publicată până la sfârșitul anului 2025.

Lucien Mathieu a conchis: „Constructorii auto cer, pe de o parte, o accelerare drastică a revizuirii, iar pe de altă parte, nu știu ce vor. Ei solicită o listă lungă de flexibilități și portițe, dar nu permit timp pentru o evaluare adecvată a acestor opțiuni. Vor să meargă mai repede, dar nici măcar nu știu în ce direcție și nu vor ca oamenii să aibă timp să se gândească la asta. Aceasta este o rețetă pentru dezastru.”

Related posts