Unele segmente de nisa, adica motociclete enduro si cele de trial, mopede cu trei roti concepute pentru scopuri utilitare si cvadricicluri usoare, au primit o perioada de tranzitie pentru conformare. Aceste motocicluri de nisa vor trebui sa indeplineasca noile limite de emisii Euro 5 de la 1 ianuarie 2024, arata Asociatia Constructorilor Europeni de Motocicluri (ACEM).
O alta schimbare importanta este introducerea progresiva a unui al doilea nivel de diagnoza cu care motociclul este echipat din constructie (OBD), care permite identificarea avansata si semnalizarea defectiunilor, precum si defectarea sistemelor de control al emisiilor.
„Din punct de vedere al ofertei, tehnologia vehiculelor a contribuit la imbunatatirea performantei de mediu a motocicletelor. Investitiile in cercetare si dezvoltarea produselor au facut posibil ca noile motocicluri sa fie conforme cu standardul Euro 5”, spune Antonio Perlot, secretarul general al ACEM.
Drept urmare, performantele de mediu ale motocicletelor Euro 5 vor fi echivalente cu cele ale masinilor Euro 6, mai arata asociatia.
ACEM considera ca acestea sunt in concordanta cu viziunea recentului Acord Verde European (European Green Deal) de a avea un transport mai putin poluant, in special in orase si in plus de a facilita participarea motociclurilor la sistemul de transport multimodal.