BYD vrea să deschidă în Spania a 3-a fabrică din Europa

Da mai departe!

Cel mai mare producător auto din China, BYD, consideră Spania drept principala candidată pentru cea de-a treia fabrică de automobile care să deservească piaţa europeană, au declarat pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar.

O fabrică de asamblare BYD în Spania, care să se adauge altor două fabrici planificate în Ungaria şi Turcia, ar da un impuls semnificativ producătorului chinez care concurează cu Tesla şi ar consolida, de asemenea, obiectivul Spaniei de a deveni un centru major pentru producţia de vehicule electrice.

Una dintre surse a declarat că Spania este preferată de BYD datorită costurilor sale de fabricaţie relativ scăzute şi reţelei de energie curată.

Chiar dacă este cunoscut că BYD caută o locaţie pentru cea de-a treia fabrică care să deservească piaţa europeană, faptul că Spania este favorită nu a fost raportat anterior.

Managerul BYD pentru Spania şi Portugalia, Alberto De Aza, a declarat pentru Reuters luna trecută că Spania ar fi o locaţie ideală pentru extinderea în continuare a amprentei de producţie europene a BYD datorită infrastructurii sale industriale şi a energiei electrice ieftine.

O a treia sursă a avertizat că firma chineză nu a comunicat nicio decizie finală şi în continuare analizează şi alte ţări în afară de Spania.

O decizie finală privind uzina BYD, care ar trebui să fie luată înainte de sfârşitul anului, va trebui aprobată de autorităţile de reglementare din China.

În luna martie a acestui an, Reuters a informat că BYD a analizat şi alte ţări, inclusiv Germania, deşi acest lucru a fost dezbătut intern din cauza costurilor ridicate ale forţei de muncă şi energiei.

Atât Ministerul Industriei din Spania, cât şi BYD au refuzat să comenteze.

Vânzările BYD în Europa au crescut cu 280% în primele opt luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2024, după ce producătorul auto chinez a început să vândă vehicule hibride plug-in, precum şi maşini complet electrice.

La începutul acestui an, BYD şi-a revizuit operaţiunile europene pentru a stimula vânzările prin angajarea mai multor manageri şi adăugarea de reprezentanţe.

Legăturile diplomatice şi comerciale dintre Spania şi China s-au intensificat considerabil în ultimii ani. Anul trecut, Spania s-a abţinut de la un vot al Uniunii Europene privind tarifele pentru vehiculele electrice fabricate în China. Guvernul chinez le-a spus în privat producătorilor auto să oprească investiţiile în ţările europene care au susţinut aceste tarife, a relatat Reuters anul trecut. Germania a votat împotriva tarifelor.

Spania, a doua cea mai mare naţiune producătoare de automobile din Europa, a atras investiţii majore, inclusiv de la Volkswagen din Germania şi Chery şi CATL din China, de când a anunţat un plan de cinci miliarde de lire sterline în 2020 pentru a atrage producţia de vehicule electrice şi baterii folosind fondurile UE de ajutor pentru pandemie.

În următorii trei ani, BYD îşi propune să producă local toate vehiculele electrice destinate vânzării în Europa, ceea ce ar ajuta la evitarea tarifelor vamale decise de UE.

În prezent, BYD construieşte o uzină în Ungaria, chiar dacă sursele citate de Reuters au dezvăluit în luna iulie că BYD a amânat termenul limită pentru producţia de masă la această uzină pentru anul viitor. De asemenea, fabrica BYD din Turcia urmează să se deschidă în 2026.

Related posts