Cu toții țineți minte știrea cu nava-cargo care a descărcat mii de mașini BYD în Europa. China exportă mai multe mașini decât orice altă națiune, dar are nevoie de mult mai multe nave de marfă pentru a-și continua creșterea.
În ianuarie, BYD a lansat primul său cargo naval dedicat exclusiv exporturilor de vehicule, iar în următorii doi ani are în plan să adauge încă șapte transportatori auto la flota sa pentru a-și stimula vânzările și exporturile globale chiar mai mult.
Primul cargo construit pentru BYD poate transporta până la 7.000 de vehicule și a fost prima navă de transport auto construită într-un șantier naval chinezesc folosită exclusiv pentru exportul de mașini locale peste mări. A fost construit de CIMC Raffles, în timp ce construcția următoarelor două cargouri a început recent în Guangzhou. Acestea sunt fabricate de CSSC Offshore & Marine Engineering și vor avea fiecare capacitatea de a transporta 7.000 de vehicule.
China a devenit cel mai mare exportator de mașini din lume anul trecut, luând coroana de la Japonia. BYD crede că poate reduce costurile de transport cu propriile nave în loc să plătească taxe exorbitante pentru închirierea transportatorilor auto, relatează Nikkei Asia.
„BYD intenționează să desfășoare șapte transportatori auto în următorii doi ani pentru a atenua deficitul de capacitate de transport maritim pentru exporturile auto”, a declarat fondatorul și președintele Wang Chuanfu mai devreme în acest an.
Producătorii auto chinezi au nevoie disperată de nave noi pentru a satisface cererea în creștere. Până în noiembrie anul trecut, existau doar 40 de transportatori auto deținute de companiile de transport maritime chineze cu o capacitate combinată de aproximativ 110.000 de vehicule. Comparativ, firmele de transport maritime japoneze dețin transportatori auto cu o capacitate combinată de 1,6 milioane de vehicule. Chiar și Norvegia are o capacitate de 930.000.
Nu doar BYD caută să-și asigure o capacitate mai mare de transport maritim. Compania de stat SAIC își propune să-și asigure 14 transportatori auto în următorii trei ani prin compania sa de logistică SAIC Anji Logistics, unele dintre acestea având capacitatea de a transporta 9.000 de vehicule. Proprietarii de nave chineze aveau 37 de transportatori auto în comandă în noiembrie, cu o capacitate combinată de 290.000 de vehicule.
Aglomerarea pentru asigurarea navelor de transport maritim este similară cu ceea ce s-a întâmplat în Japonia în anii ’70. Pe măsură ce exporturile țării au crescut de la 1,1 milioane de unități în 1970 la 6 milioane de unități în 1980, companiile locale au trebuit să construiască transportatori auto noi și mai mari pentru a ține pasul.