BYD a lansat o platformă de încărcare, cu două conectări simultane ce asigură alimentări la fel de rapide ca cele cu combustibil clasic

Da mai departe!

Compania chineză BYD a lansat luni o platformă îmbunătățită pentru vehiculele electrice cu o arhitectură de 1.000 de volți, care, potrivit acesteia, ar putea încărca vehiculele electrice la fel de repede pe cât se umple la pompă rezervorul unei mașini clasice pe benzină, anunțul a fost făcut și la Londra, la conferința la care am asistat împreună cu alți reprezentanți ai presei.

Grupul BYD și-a propus să construiască peste 4.000 de piloni de încărcare ultra-rapidă, pentru a face tehnologia disponibilă la nivel național.

Compania nu a precizat intervalul de timp sau cât de mult va investi în construirea unor astfel de instalații.

Mașinile propulsate de super-platforma electronică cu viteze de încărcare de vârf de 1.000 de kilowați (kW) pot parcurge 400 km cu o încărcare de 5 minute, a declarat fondatorul Wang Chuanfu în cadrul unui eveniment transmis live de la sediul din Shenzhen al companiei.

BYD, cel mai ambițios producător auto chinez, construiește uzine de mașini electrice în Ungaria și Turcia și discută ideea de a avea o uzină și în Germania, însă multe obstacole sunt de depășit. BYD a vândut anul trecut în lume 4,2 milioane de mașini, dintre care 1,7 milioane full-electrice.

Potrivit estimărilor S&P Global Mobility, vânzările BYD în Europa vor crește cu peste 100%, până la 186.000 de unități, față de 83.000 în 2024. Estimările pe termen lung indică vânzări de 400.000 de mașini în 2029, dar multe se pot întâmpla până atunci la capitolul subvenții, taxe sau interdicții.

Foarte mult va conta și atitudinea statelor UE față de China și față de investițiile ei.

Related posts