BMW schimbă tipul de baterii pe care le va folosi pe mașinile sale electrice, odată cu viitorul model care va fi fabricat în Kecskemet, la doar câțiva kilometri de granița cu România. Folosite de Tesla în prezent, acestea scad costurile de producție și au o densitate energetică mai mare.
Grupul german BMW a semnat contracte cu furnizorii CATL și EVE pentru ca din 2025 să poată utiliza pe noile automobile electrice, din noua generație, un tip diferit de baterii, care oferă mai multă eficiență energetică cu costuri reduse. Bateriile cilindrice reprezintă un pas înainte din punct de vedere al evoluției bateriilor pentru autovehicule, deoarece au o arhitectură diferită, ce permite o densitate mai mare. Bateriile bazate pe noile celule au fost dezvoltate de BMW în centrul de competență pentru baterii. Tesla a început deja să utilizeze noile baterii cilindrice, din acest an, înlocuind vechile baterii prismatice. Așa numitele 4680 (de la diametrul de 46 și înălțimea de 80) permit o stocare de cinci ori mai mare a energiei, însă cu compromisul unei dimensiuni crescute.
„Nou dezvoltată, a șasea generație a celulelor noastre cu litiu-ion va aduce un salt uriaș în tehnologie care va crește densitatea energiei cu peste 20%, va îmbunătăți viteza de încărcare cu până la 30% și va îmbunătăți autonomia cu până la 30%”, a precizat Frank Weber, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. BMW urmează să construiască împreună cu furnizorii de celule fabrici de baterii cu capacități de până la 20 GWh fiecare, în șase locuri de pe glob: două în China, două în Europa și două în America de Nord și Sud. Joachim Post, responsabil pentru Achiziții și Rețeaua de Furnizori spune că grupul a ajuns la un acord cu partenerii „care vor folosi material secundar pentru materiile prime litiu, cobalt și nichel, precum și vor utiliza energie verde pentru producție, pentru a asigura o producție cu emisii reduse de CO2″.
BMW precizează că are deja contracte de peste 10 miliarde de euro pentru producerea noilor celule BMW de baterii, încheiate cu CATL și EVE Energy, care vor construi două uzine în Europa și două în China. Compania spune că și-a fixat ca obiectiv reducerea costurilor de producție pentru modelele electrice la același nivel cu automobilele cu motor termic.
Noile celule rotunde pe care le va folosi BMW au un diametru standard de 46 de milimetri și două înălțimi diferite. În comparație cu celulele prismatice din a cincea generație de celule BMW, conținutul de nichel din celulele rotunde este mai mare pe parte de catod, în timp ce conținutul de cobalt este redus. Pe partea de anod, conținutul de siliciu va crește. În consecință, densitatea volumetrică de energie a celulei se va îmbunătăți cu mai mult de 20%. De asemenea, BMW a decis ca arhitectura electrică a noului model Neue Klasse să fie una pe 800 de volți, care optimizează procesul de încărcare cu curent continuu, datorită capacității de încărcare de până la 400 kW. Pentru utilizator asta se traduce printr-un timp de încărcare foarte redus, dar și printr-o autonomie mai mare, care ar putea ajunge la 800 de km. BMW Group și-a propus să vândă peste două milioane de automobile electrice până la sfârșitul anului 2025. Odată cu noul model ce va fi lansat în 2025, vânzările de automobile electrice ale grupului bavarez ar trebui să accelereze, astfel încât, în 2030, 50% din vânzările grupului să fie mașini exclusiv electrice.