BMW X7 – lux și tehnologie în varianta offroad

Da mai departe!

BMW a lansat de curând cel mai mare și cel mai luxos SUV din gama sa – X7. Modelul a sosit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro. Sub sintagma #trueluxury am grupat teste cu cele mai luxoase modele din gama BMW.
Noul BMW X7 aduce pentru prima dată agilitatea specifică Sports Activity Vehicle (SAV) într-un nou segment. Cel mai nou şi mai mare model din portofoliul BMW X vine cu o nouă dimensiune a spaţiului în segmentul de lux, datorită deschiderii impresionate şi designului remarcabil ale interiorului cu echipamente sofisticate de ultimă oră.
Partea frontală proeminentă, cu grila BMW foarte mare, oferă maşinii o prezenţă impresionată. BMW X7 vine echipat standard cu faruri LED, în timp ce farurile BMW laser opţionale au o rază de acţiune a fazei lungi de până la 600 metri şi pot fi identificate uşor prin elementele X de culoare albastră din interiorul farurilor. Caracteristicile definitorii ale automobilului când este privit din lateral sunt geamurile mari, garda la sol mare şi linia lungă a acoperişului. Liniile orizontale, luminile LED subţiri şi hayonul divizat în două secţiuni accentuează imaginea modernă a părţii spate.
Sub capotă, modelul testat de noi, X7 are un motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie. Cu o capacitate de 3 litri, acesta produce o putere de 400 CP la 4.400 rpm, iar cuplu maxim este de 760 Nm obținut între 2.000 şi 3.000 rpm. Performanțele sunt și ele foarte bune, cu o acceleraţie 0-100 km/h care se face în aproape 5 secunde, ceea ce apropie SUV-ul de mașinile sport. Având în vedere aceste cifre, deși mașina este destul de masivă, este una foarte sportivă și nu se găsește niciodată în lipsă de putere sau de cuplu.
Ținuta de drum a mașinii este aproape de perfecțiune. Noul BMW X7 oferă cel mai sofisticat tren de rulare de pe piaţă. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol (o premieră pentru BMW) şi Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor).
Spaţiul şi versatilitatea interiorului sunt subliniate de includerea în echiparea standard a trei rânduri de scaune (care oferă loc pentru până la şapte persoane) în noul BMW X7. Cei doi pasageri din rândul al treilea beneficiază de scaune integrale, cu cotiere, suporturi pentru pahare şi porturi USB. Opţional, rândul din mijloc poate fi compus din două scaune individuale. Toate scaunele sunt reglabile electric la apăsarea unui buton. Capacitatea portbagajului poate fi extinsă de la 326 la un maxim de 2.120 de litri, după cum se doreşte.
Materialele alese cu grijă şi prelucrate cu meticulozitate se adaugă la sentimentul de lux, la fel cum face şi specificaţia standard extinsă. BMW X7 vine echipat standard cu decoraţiuni din piele Vernasca, control automat al climei pe patru zone, acoperiş panoramic din sticlă în trei secţiuni şi lumini ambientale care includ Welcome Light Carpet şi Dynamic Interior Light. Printre punctele de atracţie ale listei de opţionale se numără controlul automat al climei pe cinci zone, pachetul Ambient Air, acoperişul panoramic din sticlă Sky Lounge, butoane cu aplicaţii din sticlă, sistem de sonorizate Bowers & Wilkins Diamond Surround şi sistem Professional pentru divertisment în spate. Totodată, linia de echipare Design Pure Excellence, pachetul M Sport şi opţiunile BMW Individual permit clienţilor să-şi personalizeze designul interior şi exterior pentru a le reflecta stilul personal.
Configuraţia standard a noului BMW X7 include şi control automat al climei pe patru zone. Un sistem de control al climei pe cinci zone, cu panou de control separat şi aerisiri suplimentare pentru rândul al treilea de scaune, poate fi comandat ca opţiune. De asemenea opţional, pachetul Ambient Air permite ionizarea aerului şi infuzează interiorul cu opt arome selectabile individual.
Luxul modern refelectat de noul BMW X7 este subliniat suplimentar prin gama vastă, de sisteme de asistare a conducătorului, toate disponibile pentru îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei. Aceste sisteme de ultimă oră procesează imaginile camerelor video împreună cu datele acumulate de senzorii radar şi ultrasunete pentru a ajuta conducătorii într-un mod foarte eficient într-o varietate de situaţii. Acestea reduc stresul conducătorului în condiţii de condus monotone, precum ambuteiaje şi trafic intens, şi uşurează menţinerea în control deplin în situaţii de trafic incomode. Pe scurt, aceste sisteme marchează cele mai recente evoluţii către condusul autonom.
BMW X7 vine echipat standard cu tempomat cu funcţie de frânare, precum şi avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare, care acum alertează conducătorul când este detectat un biciclist. Disponibil opţional, tempomatul activ cu funcţie Stop & Go este capabil să frâneze automobilul până la oprire totală, apoi să-l pornească automat. Pentru a uşura viaţa conducătorului în traficul aglomerat, lungimea maximă a timpului aşteptat de automobil până la repornire automată după o oprire totală este de 30 de secunde. Limitele de viteză detectate de sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) de recunoaştere a indicatoarelor, inclusiv afişare No Passing Info (informaţii privind interdicţia depăşirii), pot fi încorporate în modularea automată a vitezei în sistem, cu o ajustare presetată de până la 15 km/h.
Disponibil opţional, Driving Assistant Professional oferă asistenţă extinsă pentru a face condusul cât mai sigur şi mai confortabil posibil. Acest pachet vast include asistent de direcţie şi menţinere a benzii, inclusiv asistent în ambuteiaje, precum şi asistent de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune laterală. Această dotare utilizează marcajele rutiere şi vehiculele ce rulează în faţă ca mijloc de orientare şi lucrează împreună cu conducătorul pentru a contribui la menţinerea automobilului în banda detectată. Asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este capabil chiar să contribuie la ghidarea automobilului prin spaţiile înguste, precum cele întâlnite în zonele cu lucrări. Detectarea mâinilor pe volan oferită de sistem este foarte sensibilă şi recunoaşte contactul chiar şi atunci când doar câteva degete ating scurt volanul. Şi cockpitul are o cameră interioară încorporată (va deveni disponibilă în Europa din aprilie 2019), care monitorizează poziţia capului conducătorului pentru a determina dacă mai acordă atenţie celor petrecute pe şosea. Atunci când acesta este atent la şosea, timpul fără un contact al mâinii cu volanul poate fi extins la maximum 60 de secunde.
Asistentul de schimbare a benzii poate fi utilizat pe autostrăzi şi şoselele cu două benzi ori de câte ori asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este activ. Pentru a iniţia schimbarea benzii, conducătorul trebuie pur şi simplu să ţină maneta semnalizatorului în direcţia dorită. Dacă senzorii detectează că este spaţiu în banda alăturată şi că nici un vehicul nu se apropie cu viteză mare, conducătorul beneficiază de asistare direcţională utilă în timpul schimbării benzii. O altă componentă a sistemului este asistentul de evitare prin schimbarea benzii, care contribuie la evitarea coliziunilor cu vehicule sau pietoni care apar brusc în calea conducătorului. Imediat ce este detectată o manevră de evitare corespunzătoare unui asemenea scenariu, sistemul ajută conducătorul să direcţioneze automobilul în banda alăturată liberă cu intervenţii asupra direcţiei.
Varietatea de sisteme de asistare cuprinse în suita de dotări ale Driving Assistant Professional include şi avertizare la trafic transversal, care reduce riscul coliziunii la deplasarea înainte sau înapoi spre trafic transversal acolo unde vizibilitatea este redusă. Avertizarea la tamponări, avertizarea de prioritate, avertizarea de sens unic şi avertizarea de schimbare a benzii (ultimele nu sunt încă disponibile pentru România) fac şi ele parte din pachetul Driving Assistant Professional. Cea mai nouă versiune a avertizării de părăsire a benzii include acum intervenţii ale direcţiei active pentru readucerea automobilului pe banda dorită. Pentru parcare şi manevre cu cea mai mare uşurinţă șoferul beneficiază și de Parking Assistant Plus cu Reversing Assistant.

BMW X7 M5.0d
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5,4
L/l/î: 5.151/2.000/1.805
Masă proprie: 2.402 kg
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 400 la 4.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 760 la 2.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Related posts