Grupul german BMW a raportat pentru 2021 un rezultat financiar peste așteptări, cu venituri înainte de taxare de 16 mld. euro și un profit net record de 12,46 miliarde euro.
Oficialii BMW consideră că grupul „a încheiat exercițiul financiar 2021 în forță și și-a îndeplinit obiectivele conform prognozei, în ciuda unui mediu provocator”.
Producătorul de vehicule premium și de lux a reușit să-și majoreze semnificativ atât veniturile cât și profitul net comparativ cu anul precedent. De asemenea, BMW Group a înregistrat și rezultate non-financiare cât se poate de bune. De exemplu, în 2021 procentul livrărilor totale de la vehicule electrificate a crescut la 13%. De asemenea, valoarea emisiilor de CO2 ale flotei de vehicule noi comercializată în UE a fost redusă la 115,9 g/km (WLTP).
„Anul trecut a oferit dovezi clare că transformarea grupului dă roade. Câștigurile puternice pe care le-am obținut în exercițiul financiar 2021 sunt rezultatul strategiei noastre consecvente – cu produsele potrivite oferite la momentul potrivit”, a declarat Oliver Zipse, președintele consiliului de administrație al BMW AG.
În acest context, livrările de vehicule ale grupului au crescut cu 8,4%, până la 2.521.514 unități, dintre care 328.314 unități au fost electrificate.
Câștigurile BMW Group înainte de impozitare au înregistrat o creștere puternică, atingând un maxim istoric de 16,06 miliarde de euro, iar profitul net al grupului se află la un nivel-record de 12,46 miliarde de euro. Pentru comparație, în 2020, veniturile înainte de taxare erau de 5,22 mld. euro, iar profitul net de 3,85 mld. euro!
Cu astfel de rezultate, bineînțeles că oficialii grupului au decis să își răsplătească și acționarii. „Intenționăm să ne respectăm promisiunea de a îi invita pe acționari să participe la succesul companiei”, a declarat Nicolas Peter, membru al consiliului de administrație al BMW AG responsabil cu departamentul financiar.
Asta nu înseamnă decât că, la propunerea consiliului de administrație, acționarii vor primi între 5,80 și 5,82 euro / acțiune.
Motivele care au dus la un astfel de rezultat financiar sunt, conform oficialilor BMW Group, comercializare unui procent mai mare de vehicule care au generat venituri mari, prețurile crescute ale mașinilor noi, precum și revânzarea mai multor vehicule aflate la finalul contractelor de leasing.