BMW își recheamă din nou vehiculele pentru că frânele reparate tot nu funcționează. Șoferii modelelor afectate ar putea experimenta o reducere a asistenței la frânare, în timp ce sistemele ABS și DSC ar putea să nu funcționeze corect.
În luna februarie a acestui an, BMW a rechemat aproape 80.000 de vehicule în SUA din cauza problemelor legate de sistemul de frânare integrat (IB). Speranța era ca această rechemare să rezolve problema din fașă. Spoiler alert: nu s-a întâmplat, cel puțin nu pentru toate vehiculele.
Avansând până în această lună, BMW North America a recunoscut că 11.579 dintre vehiculele anterior „reparate” ar fi putut primi un modul IB de înlocuire care nu funcționează așa cum era de așteptat. De ce această piesă de schimb nu respectă specificațiile? BMW nu dezvăluie detalii exacte. Ceea ce spun este că vehiculele afectate ar putea încă să sufere o pierdere a asistenței la frânare, iar atât sistemele ABS, cât și DSC ar putea să nu funcționeze corect, crescând riscul unui accident.
Al doilea val al acestei rechemări include o listă lungă de modele BMW, cum ar fi X1 xDrive28i din 2023, X5 sDrive40i din 2024, X5 xDrive40i, X5 M60i, X5 M, modelele X6 și X7, și mai multe variante din seriile 7 din 2023 și 2024. Și nu uitați de modelele i5, dacă încercați să țineți pasul cu expansiunea electrică a BMW. Practic, dacă conduceți un BMW și este mai nou decât ultimul telefon pe care l-ați schimbat, verificați-vă corespondența.
Apropo, proprietarii modelelor afectate ar putea observa o lampă de avertizare aprinsă pe tabloul de bord. BMW nu a primit rapoarte privind vătămări cauzate de această defecțiune, ceea ce este probabil singurul aspect pozitiv în această situație.
BMW își recheamă din nou vehiculele pentru că frânele tot nu funcționează
Ca parte a rechemării originale anunțate la începutul anului, dealerii au fost instruiți să înlocuiască modulul IB gratuit. BMW a descoperit ulterior că aceste înlocuiri ar putea să nu funcționeze corect și a decis că o a doua rechemare va fi necesară la începutul lunii august.
Proprietarii care cred că vehiculul lor ar putea fi afectat pot folosi instrumentul de verificare VIN al NHTSA pentru a verifica. BMW va notifica, de asemenea, proprietarii prin corespondență de primă clasă, iar dealerii au fost instruiți să înlocuiască modulul IB. Cu toate acestea, BMW admite că piesele de înlocuire sunt „foarte limitate,” așa că pregătiți-vă pentru o așteptare înainte ca frânele să fie din nou funcționale. Între timp, conduceți cu grijă și poate lăsați mai mult spațiu la oprire.