BMW Seria 5 a primit de curând un facelift care aduce și mai multe inovații, inclusiv sistemul mild-hybrid. Mașina a venit în versiunea BMW 520d xDrive de la Automobile Bavaria la testele Autoreport.ro
Designul exterior al BMW Seria 5 este scos în evidenţă de linii clare, elegante şi sportive. Grila BMW a crescut în dimensiuni şi acum coboară mai mult spre spoiler. Este încadrată de un contur dintr-o singură bucată, ceea ce inspiră putere. Conturul mai subţire al farurilor oferă o intepretare nou, modernă, a designului consacrat BMW. Dispuse una lângă cealaltă, două surse de lumini de zi în formă U sau, opţional, în formă L creează o grafică precisă şi modernă. Noile faruri LED complete, care includ lumina de viraje adaptivă, faza lungă BMW Selective Beam cu efect antiorbire, cu tehnologie matrix, şi asistentul de fază lungă sunt oferite opţional. BMW Laserlight sunt de asemenea disponibile opţional acum pentru toate variantele BMW Seria 5. La ambele variante opţionale de faruri, luminile de zi îndeplinesc şi rolul de semnalizatoare. Muchiile negre şi noua grafică L asigură un impact vizual marcant pentru stopurile noului BMW Seria 5. Stopurile şi luminile de frână sunt integrate într-un ansamblu comun, care acum formează un singur grup optic cu lentile externe tridimensionale proeminente. Indiferent de linia de echipare şi motorul specificat, toate modelele noului BMW Seria 5 au finisaje trapezoidale ale evacuărilor.
Sub capotă, BMW 520d xDrive are de data aceasta un motor diesel de 2 litri. Acesta produce 190 CP și este cuplat la o transmisie Steptronic cu opt trepte. Fiind mild-hibrid, modelul mai dispune și de 11 CP proveniți de la sistemul electric. Avem în față un sedan performant și care stă bine pe drum. Chiar asta am constatat în timpul testului, mașina are un comportament sportiv și nu duce lipsă de putere. Seria 5 stă pe drum chiar mai bine decât vechea generație, știm că sună incredibil, dar are și suspensii mai confortabile. Tehnologia mild hybrid oferă acum performanţe îmbunătăţite cu consum de combustibil mai mic şi confort îmbunătăţit la condus pentru toate variantele de motorizări cu patru şi cu şase cilindri ale noului BMW Seria 5. Montarea unui generator 48V foarte puternic şi a unei baterii suplimentare permite un nivel foarte ridicat de generare de energie la frânare şi de stocare. Această energie poate fi folosită atât pentru alimentarea sistemului electric 12V, cât şi pentru a uşura sarcina asupra motorului termic şi a-i oferi un plus de putere. Generatorul-starter produce un impuls electric care oferă instantaneu un supliment de 8 kW/11 CP, adăugând un plus de dinamism atât la demaraj, cât şi la accelerare în mişcare. La deccelerare, atunci când automobilul se apropie de o intersecţie sau o coloană de maşini, de exemplu, la viteze mai mici de 15 km/h motorul cu ardere internă se opreşte automat. În regim de coasting, la viteze între 25 şi 160 km/h, motorul este de asemenea oprit automat. Funcţionarea în modul costing este disponibilă atât în modul ECO PRO, cât şi în modul COMFORT, la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie, motorul este decuplat de la transmisie şi oprit.
În interior, regăsim materiale mai bune și un bord lucrat cu foarte multă grijă, dar cu adevărat impresionante sunt noutățile tehnologice. Aici avem cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ îmbunătăţită. Controlul din gesturi a ajuns și pe această gamă o dată cu faceliftul. Sistemul mai poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comandă vocală sau prin gesturi, dar şi prin funcţia touch a ecranului central iDrive. Displayul central de 12,3 inch (31,24 cm / opţional) afișează toate funcțiile și aplicațiile la care te poți gândi.
În BMW 530i xDrive pot călători având parte de suficient spațiu și confort 5 persoane, iar portbagajul este suficient chiar și pentru excursii mai lungi.
istemele de asistare a condusului disponibile pentru noul BMW Seria 5 îmbunătăţesc confortul la condus pe distanţe lungi, dar cresc şi siguranţa în situaţiile în care conducătorul nu are o vizibilitate bună. Sistemul de avertizare la părăsirea benzii, inclus cu opţiunea Driving Assistant, oferă acum şi facilitatea de revenire pe bandă prin intermediul asistentului de direcţie. Cea mai recentă versiune a asistentului de control al direcţiei şi al benzii, inclus ca parte a noului pachet Driving Assistant Professional, aduce şi navigaţie activă. Acest sistem foloseşte datele de navigaţie pentru a observa în avans când va fi necesară o schimbare a benzii, iar aceasta poate fi efectuată cu uşurinţă folosind asistentul de schimbare a benzii. Există şi o funcţie nouă numită „formarea automată a benzii de urgenţă”, care intervine pentru a ghida maşina spre cea mai potrivită parte a benzii sale, în ambuteiajele de pe autostradă. (Aceste sisteme nu sunt disponibile în România.)
Gama de funcţii ale Parking Assistant a fost extinsă odată cu adăugarea asistentului de marşarier, care preia controlul direcţiei în timp ce parcurge înapoi distanţe de până la 50 de metri. Noul Drive Recorder permite conducătorilor să înregistreze şi să stocheze imagini din jurul automobilului. Iar reprezentarea 3D a zonei înconjurătoare pe panoul de instrumente oferă o imagine de ansamblu îmbunătăţită asupra situaţiei actuale a traficului, a stării sistemelor de asistare a condusului şi a posibilelor acţiuni pe care le oferă.
BMW Seria 5 520d xDrive MHEV
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 7,2
L/l/î: 4.936/1.868/1.479
Masă proprie: 1.675 kg
Volum portbagaj: 530 litri
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 190 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte