Bentley Motors a sărbătorit exemplarul de lux cu numărul 200.000 construit în ilustra istorie de peste 100 de ani a companiei. Bentayga Hybrid, destinată unui client chinez, s-a întâlnit cu cel mai vechi Bentley în funcțiune, EXP 2, și cu o serie de colegi veterani, pe măsură ce a parcurs linia de producție de la sediul Bentley din Crewe, în această săptămână. Este o încununare a unei perioade extraordinare de 20 de ani, în care succesul modelelor moderne precum Continental GT și Bentayga a schimbat, cu adevărat, fața Bentley Motors.
Aniversarea este cu atât mai remarcabilă dacă luăm în considerare faptul că mașina cu numărul 200.000 este cea mai recentă dintre cele 155.582 exemplare construite la Crewe din 2003 – anul revoluționar, în care Continental GT a fost lansat ca prim model al erei moderne Bentley. Astăzi, Bentley construiește 85 de mașini pe zi, aceeași producție pe care o realiza într-o lună întreagă, în urmă cu două decenii.
În comparație cu epoca modernă a Bentley, din anul primului exemplar Bentley, din 1919, și până în 2002, compania a construit 44.418 mașini de lux – 38.933 dintre ele în Crewe. Printre acestea s-au numărat numeroase modele emblematice ale timpului lor, inclusiv Bentley Blower, R-Type Continental, Mulsanne, Arnage și Azure. În mod incredibil, 84% din toate mașinile Bentley construite pentru piața din Marea Britanie sunt încă în circulație astăzi.
Un program major de investiții la fabrica Crewe din 2003 a mers mână în mână cu succesul Bentley Continental GT, modelul Grand Tourer suprem. Al 80.000-lea exemplar individualizat de Continental GT, realizat pe comandă, a fost construit în ianuarie anul acesta.
Președintele și directorul executiv al Bentley, Adrian Hallmark, comentează:
„Finalizarea exemplarului cu numărul 200.000 este doar cel mai recent reper în călătoria extraordinară pe care Bentley o parcurge de la înființarea sa, în 1919. În 2003, lansarea Continental GT a reprezentat un moment de transformare pentru marcă, acest model, singur, reprezentând 80.000 de vânzări din totalul nostru de 200.000 și creând atât un nou segment, cât și baza de imagine contemporană pentru afacerea Bentley.
„Ritmul progresului s-a accelerat semnificativ începând cu 2003 și intrăm acum în următoarea perioadă de transformare pe măsură ce ne urmărim strategia Beyond100, cu scopul de a poziționa Bentley ca lider global în domeniul mobilității de lux sustenabile.”
Pentru a marca momentul, Bentayga Hybrid și EXP 2, s-au alăturat celor mai longevivi angajați ai Bentley, inclusiv Steve Ward, care lucrează în companie din 1977, pe urmele tatălui său a cărui carieră în Bentley a început cu 42 de ani mai devreme.
În rolul său de inginer de analiză a întregului vehicul, Steve a avut o implicare activă în fiecare model Bentley din 1980 și le-a testat în întreaga lume, asistând direct la transformările modelelor actuale Bentley.
Continental GT este modelul suprem de mașină de lux de mare viteză și rămâne etalonul segmentului său. În ultima săptămână (23 martie) a fost lansat un nou Continental GT – cel mai capabil, cel mai performant Bentley de până acum, Continental GT Speed nu face niciun fel de compromisuri în ceea ce privește confortul sau luxul.
Succesul Continental GT a fost repetat de Bentayga, care oferă, la rândul său, o adevărată experiență de conducere Bentley și un lux de neegalat. Lansat în 2015, când a creat segmentul SUV-urilor de lux, cel mai rapid SUV din lume a atins o producție de 25.000 de exemplare. Se așteaptă ca Bentayga să depășească vânzările totale ale Continental GT în următorul deceniu și să devină cel mai bine vândut model Bentley din istorie.
Din 2005, compania a construit, de asemenea, 40.000 de exemplare de Flying Spur, cea mai de succes limuzină sportivă de lux din lume.
Privind spre viitor, planurile ambițioase ale Bentley Motors au fost prezentate în noiembrie 2020, prin lansarea strategiei sale Beyond100. Compania își propune să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, impactul asupra mediului al fabricii Crewe fiind, ulterior, pozitiv.
Bentley va trece la electrificarea completă – numai PHEV sau BEV – până în 2026, apoi va trece întreaga gamă de modele la vehicule electrice cu baterie până în 2030. Strategia Beyond100 va transforma fiecare aspect al afacerii pe măsură ce Bentley accelerează în al doilea secol al producției de automobile de lux.