Avtovaz anunţă că producţia de automobile Lada a scăzut cu 10% în 2023 din cauza sancţiunilor

Da mai departe!

Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din Rusia, spune că a fost nevoit să îşi reducă ţinta de producţie pentru automobilele Lada din cauza sancţiunilor introduse în luna septembrie de autorităţile americane, a anunţat vineri agenţia de presă Interfax, preluată de Reuters.

În prezent, compania se aşteaptă ca producţia de automobile Lada pentru întregul an 2023 să fie cu până la 10% mai mică decât cifra de 400.000 de unităţi prognozată anterior, a declarat preşedintele Avtovaz, Maxim Sokolov, pentru jurnaliştii prezenţi la un forum organizat la Moscova.

În luna septembrie a acestui an, SUA au introdus noi sancţiuni care vizează sectorul industrial, sectorul maritim şi furnizorii de tehnologie din Rusia precum şi facilităţile ruseşti care produc şi repară sisteme de armament. Printre entităţile vizate se numără şi Avtovaz, în timp ce GAZ Group, un alt producător rus de automobile, a fost lovit de o nouă rundă de sancţiuni.

Cu toate acestea, chiar în luna octombrie Maxim Sokolov spune că adăugarea Avtovaz pe lista entităţilor vizate de sancţiunile americane nu i-a afectat în mod semnificativ operaţiunile.

Însă la forumul ‘Transport of Russia – 2023’, organizat săptămâna aceasta la Moscova, Sokolov şi-a schimbat punctul de vedere. „Vom atinge aproximativ ţintele despre care vorbeam în urmă cu un an, dar în condiţii complet diferite. Va fi vorba de mai puţin de 400.000 de unităţi, iar corecţia va fi una din 10% din motive evidente, care au legătură cu sancţiunile”, a spus preşedintele Avtovaz.

Anterior, Avtovaz a anunţat că în 2023 intenţionează să producă peste 400.000 de vehicule, ceea ce ar fi dublu faţă de cele 188.645 de vechiule pe care le-a vândut în 2022. Împreună, toate uzinele de automobile din Rusia au produs anul trecut doar 450.000 de autoturisme, cel mai mic număr de la prăbuşirea URSS.

În luna mai 2022, grupul francez Renault a decis să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare din Moscova în schimbul unei sume simbolice de o rublă. Ulterior, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti, însă fără anumite caracteristici care depind de componentele importate. Tot la finele anului trecut a fost reluată producţia automobilelor Moskvich la fosta uzină Renault din apropiere de Moscova.

Related posts