Autoritatea de reglementare pentru siguranța traficului auto din SUA a anunțat vineri că a deschis o anchetă preliminară a 210.960 de mașini Ford, în urma plângerilor primite în care erau semnalate scurgeri periculoase de motorină în urma cărora ar putea izbucni un incendiu, transmite Reuters.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a declarat că Biroul său de Investigare a Defecțiunilor a primit 27 de plângeri, inclusiv 12 sesizări privind izbucnirea a unor incendii din care au rezultat 4 răniți, și că va investiga vehiculele Ford modelele F-250, 350, 450 și 550 Super Duty echipate cu Motoare diesel de 6,7 L construite în perioada 2015-2021.
Agenția a declarat că o fractură a filtrului secundar de combustibil al vehiculelor ar putea duce la un incendiu, deoarece apropierea filtrului de surse mari de căldură creează un potențial pentru declanșarea de incidente precum autoaprindererea și incendierea.
NHTSA a contactat compania producătoare a filtrului, Allevard Sogefi USA, și a spus că a aflat că filtrul secundar de combustibil este testat pentru a funcționa la niveluri reduse de presiune în timpul procesului de fabricație, în comparație cu presiunea maximă posibilă de funcționare în sistemul de alimentare al vehiculului.
Ford a spus că sprijină ancheta NHTSA. Sogefi, compania mamă a Allevard Sogefi SUA, nu a fost răspuns solicitărilor Reuters de a face comentarii. Evaluarea preliminară a agenției este primul pas pentru a determina dacă vehiculele prezintă un risc nerezonabil pentru siguranță. Instituția ar putea încheia ancheta fără a dispune nicio măsură în plus.
Separat, NHTSA a declarat joi că are „preocupări semnificative de siguranță” cu privire la rechemarea de către Ford a peste 42.000 de SUV-uri din cauza preocupărilor legate de scurgerile de combustibil care ar putea duce la un incendiu la motor.
În timp ce Ford a propus o actualizare a software-ului de control al motorului și instalarea unei scurgeri, NHTSA a spus că planul companiei „nu abordează cauza principală a problemei și nu solicită în mod proactiv înlocuirea injectoarelor de combustibil defecte înainte de stricarea cestora”.