Ampera-e – asul din mâneca Opel cu 400 km autonomie

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Opel Ampera-e va eradica cel mai mare dezavantaj al unui autovehicul electric – anxietatea în legătură cu autonomia. În conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere (NEDC, standardul actual pentru compararea autonomiei diferitelor autovehicule), noul autovehicul electric de la Rüsselsheim poate parcurge de borna de 400 de kilometri cu o marjă considerabilă, fără reîncărcare.

Această performanță face din noul model electric compact de la Opel de departe cel mai bun din segmentul său. Comparativ, chiar și când este echipat cu bateria mare de 33 kWh, disponibilă opțional, BMW i3 poate parcurge doar 300 de kilometri în NEDC (Noul Ciclu European de Conducere), Nissan Leaf reușește să parcurgă 250 de kilometri, Renault Zoe 240 de kilometri și VW e-Golf 190 de kilometri. Cu o autonomie cu cel puțin 30% mai mare decât cel mai apropiat competitor, Opel Ampera-e revoluționează electromobilitatea. Bineînțeles, autonomia maximă în condiții de utilizare zilnică deviază de la valorile NEDC. În practică, factori precum caracteristicile drumului, condițiile meteorologice, stilul de conducere sau influența suplimentară a încărcăturii influențează autonomia. Totuși, Ampera-e poate acoperi fără efort peste 300 de kilometri, chiar și în condiții medii de conducere zilnică. Nou-venitul în familia Opel va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Paris (zilele dedicate publicului: 1 – 16 octombrie) în Hala 5-2 (standul 501).

„Cu Ampera-e vom lansa pe piață un autovehicul electric adecvat pentru utilizare zilnică. Acesta asigură o autonomie extinsă și va fi oferit la un preț corect începând cu anul următor. Autovehiculul nu reprezintă un lux eco, nici un gadget și nici un al doilea autovehicul ecologic. Opel demonstrează că electromobilitatea poate fi accesibilă pentru un public mult mai larg, datorită celei mai inovatoare tehnologii – cu Ampera-e, Opel democratizează autovehiculul electric”, declară un CEO Opel entuziast, Dr. Karl‑Thomas Neumann.

Cu toate acestea, Ampera-e cu o lungime de 4,17 metri nu impresionează doar prin autonomia sa remarcabilă. Acesta oferă, de asemenea, spațiu pentru până la cinci persoane și un volum al portbagajului de 381 de litri, o valoare clar peste media autovehiculelor de lungime similară. Acest spațiu generos este posibil datorită integrării inteligente a celor zece module ale bateriei. Întregul pachet este amplasat în partea inferioară a caroseriei și este adaptat la contururile autovehiculului. Aceasta înseamnă că spațiul nu este irosit. Bateria cu 288 de celule litiu-ion și o capacitate de 60 kWh a fost dezvoltată în colaborare cu LG Chem.

Opel promite pentru acest model un sprint care se ridică la nivelul autovehiculelor sport. Cuplul maxim de 360 Nm este cel responsabil pentru temperamentul electrizant al nou-venitului de la Opel. Pornirile de pe loc fără efort (precum cele de la semafor) și accesul pe autostrăzi sunt două dintre principalele puncte forte ale Opel Ampera-e. Autovehiculul compact accelerează de la 0 la 50 km/h în 3,2 secunde, iar accelerarea medie de la 80 la 120 km/h, deosebit de importantă la depășire, este realizată în 4,5 secunde (cifre preliminare). Viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h, în beneficiul autonomiei totale. Performanța motorului electric este echivalentă cu 150 kW/204 cp.
Dar Ampera-e are și mai multe de oferit: modelul electric revoluționar permite rularea normală și aproape silențioasă, fiind în același timp capabil să reîncarce bateria în timpul deplasării. Pentru aceasta, șoferul trebuie doar să evite să accelereze în modul de conducere normal „Drive”. Ampera-e recuperează automat la rularea din inerție și primește înapoi energia de la motorul electric ce îndeplinește și rolul de generator. Efectul de frânare al motorului este sporit când șoferul trece în modul „Low”, crescând astfel și nivelul de recuperare. În plus, șoferul poate trece la „Regen on Demand” (regenerare la cerere), pentru o recuperare maximă a energiei, cu ajutorul unei padele din spatele volanului. Cuplul motor este atât de ridicat în modurile „Low/Regen on Demand” încât pedala de frână nu mai trebuie apăsată pentru a reduce viteza până la o oprire completă în traficul normal. Ampera-e poate fi astfel controlat în siguranță cu ajutorul pedalei de accelerație (conducere cu o pedală). Evident, pedala de frână încă trebuie utilizată în caz de urgență. Modelele inițiale de simulare a autovehiculului arată că șoferii pot crește autonomia cu până la cinci procente comparativ cu modul „Drive” atunci când utilizează conducerea cu o pedală cu recuperare completă în traficul urban aglomerat.

Conectivitatea digitală remarcabilă face parte integrantă dintr-un concept sustenabil. Ampera-e are la bord atât sistemul de infotainment IntelliLink de ultimă generație, cât și Opel OnStar – Asistentul premiat de conectivitate și mobilitate oferă un hotspot Wi-Fi (în funcție de piață) puternic pentru până la șapte dispozitive. Sistemele IntelliLink compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto aduc la bordul Ampera-e universul smartphone-urilor, asigurându-le astfel pasagerilor acces complet la muzica preferată sau posibilitatea de a viziona filme.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts