România are cea mai mare subvenţie acordată în Europa pentru stimularea achiziţiei de maşini electrice în condiţiile în care ecobonusul este de 10.000 euro, a declarat joi Dorin Corcheş, vicepreşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) care a participat la o dezbatere de specialitate. O listă privind subvențiile oferite în țările din UE puteți consulta aici.
„În 2017, cererea pe acest segment a crescut de 100 de ori faţă de 2016 când au fost cumpărate 20 de autoturisme electrice. AFM a bugetat 100 de milioane de euro destinate celor trei municipii aflate în infringement pe calitatea aerului – Bucureşti, Constanţa şi Braşov pentru achiziţia de autobuze electrice şi troleibuze”, a precizat oficialul AFM.
La rândul său, Richard Ferrer, reprezentantul Agenţiei Executive pentru Inovare şi Reţele (INEA), care gestionează programele UE legate de transporturi, energie şi telecomunicaţii, a subliniat că România nu mai este o junglă, are un drum bine trasat în domeniul mobilităţii urbane şi o strategie naţională în ceea ce priveşte politicile de infrastructură şi mobilitate.
„Din păcate, din 2014 până în 2016, fondurile de coeziune pentru anumite state printre care şi România au avut o rată de absorbţie mică. Aşteptăm un management smart al infrastructurii. Există posibilitatea acestor împrumuturi care nu este fructificată. Aşteptăm proiecte din partea României. Avem nevoie de infrastructură şi colaboratori – cetăţeni, primării, transportatori”, a spus Richard Ferrer, Head of Innovation Team, INEA.
În cadrul dezbaterilor organizate la Sustainable Mobility Forum de Green Report, au fost subliniate şi câteva dintre piedicile şi oportunităţile în planificarea mobilităţii urbane. Astfel, reprezentanţii Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) spun că Ministerul Mediului aşteaptă acordul Comisiei Europene în privinţa schemei de ajutor de stat pe care vrea să-l acorde pentru dezvoltarea la nivel naţional a unei infrastructuri de staţii de încărcare pentru automobilele electrice.
Reprezentanţii Ministerului Fondurilor Europene au subliniat că dezvoltarea urbană nu a ţinut cont de mobilitate, nici în Bucureşti, nici în alte oraşe.