Automobil-clubul german ADAC consideră că industria auto germană greșește lăsând segmentul mașinilor electrice accesibile în mâinile competitorilor. De fapt este o greșeală pe care o fac majoritata producătorilor europeni, lăsând un loc mare producătorilor care vin din Asia, în special din China.
Cel mai mare club automobilistic din Europa, ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), cu circa 21 de milioane de membri, atrage atenția producătoirlor germani că ignoră segemntul de piață al mașinilor electrice accesibile și asta le-ar putea aduce prejudicii.
Conform oficialilor ADAC, pe piața europeană și, în special, pe cea germană, nu există suficiente mașini electrice cu prețuri accesibile, iar lipsa mărcilor germane este nu doar vizibilă, ci și dezamăgitoare pentru clienți.
În acest context, președintele ADAC Technology, Karsten Schulz, le atrage atenția producătorilor germani într-o declarație oferită publicației Welt am Sonntag că „este evident faptul că au eliminat din portofoliu modelele de bază cu dimensiuni și motoare mici și echipamente reduse axându-se în schimb pe variante mai scumpe și mai bine echipate”.
În opinia acestuia, în prezent, căutarea unei mașini electrice germane ieftine este aproape în zadar. „Producătorii germani de automobile s-au retras aproape complet din segment și în prezent îl lasă pe seama altor producători europeni și, din ce în ce mai evident, celor chinezi”.
ADAC consideră că mașinile electrice nu trebuie să fie „un privilegiu pentru câțiva”. Cum politicienii pun tot mai des în discuție renunțarea la subvențiile pentru mașini electrice, trecerea la vehicule fără emisii a devenit „mai degrabă dificilă decât ușoară”, a continuat Schulz. Mobilitatea electrică trebuie să fie „accesibilă pentru toți șoferii” și nu e idicat să „devină un privilegiu pentru câțiva”, consideră șeful ADAC Technology.
Datele JATO Dynamics arată că în Top 10 al vânzărilor de mașini electrice din Europa în prima jumătate a anului 2022, un singur model are pe capotă însemnele unei mărci germane. Și nu este deloc unul ieftin. Astfel, clasamentul este condus de Tesla Model Y, urmat de Tesla Model 3 și Fiat 500e. Singurul model german din Top 10, Volkswagen ID.4 ocupă locul patru, în timp ce pe poziția a cincea se găsește Peugeot e-208, apoi Kia Niro și Skoda Enyaq e-iV. Locul opt este deținut de Renault Zoe, urmat de Hyundai Kona și Dacia Spring.