Producţia naţională de automobile a crescut, în primele trei luni ale acestui an, cu 7,1%, până la 152.912 de unităţi, comparativ cu acelaşi interval din 2023, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Raportul ACAROM cu privire la producția de mașini a uzinelor Automobile Dacia și Ford Otosan din România în luna martie dezvăluie o scădere cu 3,12% față de aceeași lună din 2023.
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în martie 2024 au fost asamblate la cele două uzine din țară, 53.696 autoturisme, în scădere cu 3,12% față de cele 55.428 unități produse în a treia lună din anul anterior.
Din totalul mașinilor care au ieșit de pe liniile de asamblare din România în martie, 28.602 au purtat marca Dacia și 25.094 pe cea a Ford.
Pentru comparație, în martie 2023, uzina din Mioveni asambla 35.610 de mașini, iar cea de la Craiova doar 19.818 unități. Se remarcă astfel că, în timp ce Ford Otosan a majorat producția ca urmare a deținerii unui portofoliu mai amplu decât în urmă cu un an – Ford Puma, Ford Tourneo Courier, Ford Transit Courier – Automobile Dacia a redus motoarele în așteptarea noului Duster.
Ca și în acest an, în martie 2023 uzinele Automobile Dacia și Ford Otosan au asamblat cu 2,8% mai puține vehicule decât în aceeași lună a anului anterior. În a treia lună din 2023 erau asamblate în România 55.428 de mașini, în scădere față de cele 57.819 unități produse în martie 2022.
Mult mai important pentru a putea stabili un trend, producția uzinelor din România în primele trei luni ale anului a urcat cu 7,1%, de la 142.756 de mașini, la 152.912 unități.
Conform ACAROM, din totalul raportat pentru primul trimestru, Automobile Dacia a asamblat 90.197 de mașini, cu circa 3.000 de unități sub valoarea înregistrată în perioada ianuarie – martie 2023 (93.286 unități), în timp ce Ford Otosan a produs 62.715 de vehicule, cu mai bine de 13.000 peste rezultatul din aceeași perioadă a anului trecut (49.470 unități).
Cum asamblarea noului SUV Dacia Duster a debutat de curând, mașina intrând pe linia de producție alături de Jogger și Logan, iar cele trei modele produse la Craiova ajung pe tot mai multe piețe, este de așteptat ca, în lunile următoare, producția de mașini a României să se majoreze.