Anul trecut, Automobile Dacia a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 23,1 miliarde de lei (5,1 miliarde de euro). Cifra de afaceri în lei a fost în creștere cu 11,45% față de 2016. Contribuția vânzărilor de autovehicule și de componente auto la realizarea cifrei de afaceri a fost de 92% din totalul cifrei de afaceri, în creștere față de anul 2016, datorită unui mix de modele şi versiuni foarte bun şi vânzărilor la internațional de componente CKD (Complete Knock Down) şi SKD (Semi Knock Down).
Exportul a fost în creștere cu 10% față de 2016. Vânzările în afara României (la export şi în Uniunea Europeană) ale vehiculelor și ale componentelor auto rămân la un nivel ridicat în totalul vânzărilor Dacia (92,6%).
Această evoluție arată că vehiculele marca Dacia sunt foarte apreciate atât în Europa cât şi pe alte continente. Exportul este o prioritate. În acelaşi timp, pentru orice uzină este extrem de important să aibă o piață locală puternică, unde să vândă o parte din producție.
Valoarea totală a investițiilor realizate de către Grupul Renault la Dacia este de aproximativ 2,3 miliarde Euro din 2000 până la finalul anului 2017. Cumulând, din anul 2000, investițiile realizate de către Grupul Renault în România se ridică la 2,8 miliarde de euro. Vorbim atât de investiții în noile noastre produse (mașini, motoare, cutii de viteze etc.), cât și de investiții în optimizarea procesului de producție (condiții sociale, automatizare, calitate, reducere de costuri si integrarea de noi tehnologii).
„Pentru noi este foarte important ca profitul să vină din exploatare, pentru că aceasta arată rentabilitatea operațiunilor curente şi că resursele companiei au fost utilizate eficient. În 2017, profitul din exploatare a urmat tendința cifrei de afaceri, fiind cu 57 milioane de lei mai mare decât cel din 2016, deci creșterea de business explică în cea mai mare parte această evoluție favorabilă”, a declarat Liviu Bocşaru, director administrativ şi financiar al Groupe Renault România.