Nokian Tyres aniversează 120 de ani de la înființare. Pe parcursul celor 120 de ani, Nokian Tyres și-a extins activitatea la nivel global, devenind o companie cu viziune pentru viitor, cu o identitate nouă și pregătită să valorifice oportunitățile oferite de lumea aflată în continuă schimbare.
„Suntem mândri de originile noastre și de moștenirea însemnată constituită din pionieratul tehnologic, înalta calitate a produselor și spiritul Hakkapeliitta. Fiind buni cunoscători ai condițiilor meteorologice dificile, am promovat și facilitat de-a lungul decadelor transportul în deplină siguranță. Nu bucurăm de o bază solidă pe care ne propunem să construim împreună cu personalul nostru, clienții și partenerii noștri, o poveste de succes răsunătoare,” a declarat Hille Korhonen, președinte și CEO, Nokian Tyres.
Etapele de dezvoltare ale Nokian Tyres ilustrează o poveste interesantă din istoria industriei finlandeze a cauciucului. Înființată în anul 1898 sub numele de Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö, compania producea galoși, sigilii de cauciuc, diferite tipuri de furtunuri, bastoane de poliție și, mai târziu, pneuri pentru biciclete. Producția anvelopelor pentru autovehicule a debutat la începutul anilor 1900, odată cu creșterea numărului de autoturisme.
Pentru Nokian Tyres însă, primul succes notabil în industria anvelopelor s-a înregistrat în anul 1934, când compania a dezvoltat prima anvelopă de iarnă din lume, Kelirengas. Doi ani mai târziu, compania a produs prima anvelopă de iarnă Hakkapeliitta, ceea ce a oferit companiei oportunitatea de creștere și expansiune pe piața internațională. Nokian Hakkapeliitta a fost brandul lider pe piața anvelopelor de iarnă pentru mai bine de 80 de ani.
O nouă identitate pentru perspective viitoare
În prezent, Nokian Tyres este cea mai profitabilă companie cu activitatea sa; numără 4.600 de specialiști în întreaga lume și are o cifră netă de vânzări de 1.6 miliarde de euro. Produsele companiei sunt comercializate în aproximativ 60 de țări. Tendințe principale precum noile forme de mobilitate, digitalizarea și schimbările climatice reprezintă adevărate provocări pentru industrie, însă oferă, de asemenea, oportunități interesante de dezvoltare.
„Singura modalitate de a ne păstra poziția de top din industrie este dezvoltarea constantă și reînnoirea. Aceasta înseamnă, spre exemplu, extinderea prezenței noastre în afara pieței tradiționale de anvelope de iarnă și realizarea de investiții în servicii care simplifică întreținerea anvelopelor. Intenționăm să continuăm acțiunile sistematice și sustenabile privind dezvoltarea de soluții inovatoare și să ne menținem abilitatea de a ne adapta rapid și flexibil schimbărilor din jurul nostru,” a adăugat Korhonen.
Nokian Tyres și-a actualizat brandul pentru a omagia această aniversare. Noua identitate de brand reflectă istoria îndelungată a companiei, operațiunile sale sustenabile și valorile scandinave.