Porsche a lansat o nouă formă a Panamera. Porsche Panamera Sport Turismo a sosit la testele autoreport în varianta 4S pentru a ne convinge că și mașinile de familie se pot apropia de perfecțiune.
Porsche Panamera Sport Turismo a fost anunțată ca o variantă break a Panamera, noi am constatat că nu este chiar așa. Este o mașină care arată foarte bine și te face să o dorești chiar dacă nu îți dorești o mașină de familie.
Bazându-se pe noua generație a limuzinei sport, noua versiune este un sport tourer cu design inconfundabil. Germanii ne anunță că acesta este mai versatil decât orice alt model din clasa sa.
De fapt, pe lângă designul updatat al generației noi, modelul a primit un hayon de mari dimensiuni, un portbagaj cu un prag coborât, un volum mai mare al compartimentului pentru bagaje și 4 + 1 locuri. Modelul vrea să fie un compromis între sportivitate și utilitate zilnică, iar în testul nostru prin București ne-am convins că așa este.
Automobilul are 5,049 metri lungime, 1,428 metri înălțime și 1,937 metri lățime, în timp ce ampatamentul de mari dimensiuni măsoară 2,950 metri. Avem în față un autoturism mare și elegant.
Pornind de la stâlpii B, adică de la punctul din care încep ușile din spate, Sport Turismo afișează de un design complet unic al părții din spate. Linia acoperișului coboară mult mai puțin dramatic decât linia geamului, rezultând într-un stâlp D proeminent și distinctiv și făcând tranziția către secțiunea aripilor în maniera unui coupé.
În partea de sus a automobilului, acoperișul se extinde într-un spoiler adaptiv. Unghiul eleronului poate fi setat în trei poziții, în funcție de modul de condus și de setările selectate, și generează o deportanță suplimentară de până la 50 kg pe puntea spate.
Sub capotă, Panamera Sport Turismo 4S are un motor V6 de 3 litri BiTurbo care produce 440 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte. Porsche a făcut și din această combinație una ideală pentru cei care vor o mașină performantă. Panamera care vrea să devină mașină de familie este capabilă să ajungă la 100 km pe oră în 4,4 secunde. Comportamentul dinamic al mașinii este ireproșabil. Șasiul noului Panamera asigură confortul desăvârșit, dar și performanța unei mașini sport autentice.
Interiorul tipic Porsche al noului model Panamera a fost readaptat pentru tehnologiile viitorului. Display-urile interactive combină o interfață de utilizator clară și intuitivă (similară cu cea a smartphone-urilor și tabletelor) cu funcțiile practice necesare pentru controlul mașinii. Butoanele clasice și instrumentele convenționale au fost reduse semnificativ. Acestea au fost înlocuite cu butoane tactile și display-uri configurabile individual, vedetele noului concept Porsche Advanced Cockpit. Porsche Advanced Cockpit transformă lumea analogică în mobilitate digitală, lăsând în același timp loc pentru pasiune. Turometrul analog, poziționat în centrul instrumentelor de bord, este un omagiu adus modelului Porsche 356 A din 1955. Calitatea materialelor este una deosebită, iar cu Panamera pot călători în condiții deosebite 4 persoane.
Consola dedicată schimbătorului de viteze, care desparte scaunul șoferului de cel al pasagerului din dreapta, este dominată de ecranul cu diagonala de 12,3 inch, parte componentă a sistemului de ultimă generație Porsche Communication Management (PCM 4.1). Șoferul și pasagerul din dreapta își pot personaliza individual acest ecran. În mod obișnuit, sistemulul PCM cuprinde opțiuni precum: navigare online, funcția Porsche Connect, conectarea smartphone-ului prin Apple Car Play și un nou sistem de control voce, care răspunde la comenzi vocale.
Sport Turismo testat de noi are configurație de patru locuri, cu două scaune individuale, reglabile electric, în spate.
Linia ridicată a plafonului noului Sport Turismo permite intrarea și ieșirea mai ușoare în partea din spate a automobilului și asigură spațiu suplimentar pe înălțime. Utilizarea portbagajului beneficiază de deschiderea largă a hayonului cu acționare electrică în echiparea standard și de o limită de încărcare pe înălțime de 628 milimetri. Cu portbagajul măsurat până la marginea superioară a locurilor din spate, capacitatea de stocare de până la 520 l a noului Sport Turismo. Când toate scaunele sunt rabatate, plafonul inferior al spațiului de încărcare devine plan.
Din punct de vedere tehnologic, Sport Turismo utilizează toate inovațiile introduse pe noua gamă de modele Panamera, lansată anul trecut. Printre acestea se numără Porsche Advanced Cockpit, sistemele de asistență inovatoare precum Porsche InnoDrive, cruise control adaptabil, sisteme de șasiu precum sistemul de direcție pe puntea spate, sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) și trenuri de rulare puternice. În plus, toate automobilele Panamera Sport Turismo includ și Porsche Traction Management (PTM) – un sistem de tracțiune integrală activă, cu ambreiaj multidisc controlat electronic – în echiparea standard. În ceea ce privește modelele S, precum cel testat de noi, suspensia pneumatică adaptivă cu perne de aer cu trei camere face parte, de asemenea, din dotarea standard.
Porsche Panamera Sport Turismo 4S
0-100 km/h: 4,4 secunde
Viteza maximă: 286 km/h
Putere (CP): 440 la 5.650 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 5.049 / 1.937 / 1.428
Masă proprie: 1.915 kg
Volum portbagaj (l): 520
Consum mediu: 10 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte