Grupul Automobile Bavaria, cea mai mare reţea de dealeri BMW din Europa Centrală şi de Est, îşi consolidează poziţia de lider în cadrul dealerilor BMW, înregistrând o creştere totală de peste 15% unităţi noi şi rulate livrate în anul 2017, în România, respectiv peste 80% din volumul total de automobile electrice şi plug-in hybrid BMW livrate pe piaţa locală.
Automobile Bavaria Group a înregistrat în anul 2017 o cifră de afaceri de peste 136 milioane euro şi o creştere cu peste 15% a volumului vânzărilor de automobile faţă de anul precedent, reprezentând aproximativ 3,000 de unităţi livrate. Serviciile post-vânzare la nivel de grup au înregistrat o creştere de peste 12% a cifrei de afaceri, fiind rezultatul investiţiilor realizate în anul 2016 şi pe parcursul anului 2017, care au vizat creşterea calităţii serviciilor şi implementarea celor mai noi standarde de calitate.
Automobile Bavaria Group si-a consolidat pozitia de lider de piaţă în reteaua dealerilor BMW autorizati in Romania, cu o cotă de peste 65%, pentru vănzările BMW fiind singurul dealer MINI pe plan local.
La nivel de holding, toate companiile din grupul Automobile Bavaria, MHS Truck & Bus şi Schmidt Gruppe Deutschland, au avut o evoluţie pozitivă în 2017, cifra de afaceri ajungând la volumul de peste 350 millioane euro.
În România, în cei 24 de ani de activitate, Automobile Bavaria Group a livrat peste 40.000 de vehicule, şi a înregistrat peste 1.000.000 de vizite în atelierele de service autorizate BMW, MINI şi Rolls-Royce. În anul 2017, cea mai mare reţea de dealeri BMW din Europa Centrală şi de Est a înregistrat o cifră de afaceri de 136 millioane euro, mentinâdu-şi poziţia de lider în cadrul reţelei de dealeri autorizaţi BMW cu 65% cotă de piaţă. Vânzările de automobile BMW noi au atins un volum de peste 1,500 unităţi în 2017, iar vânzările MINI un volum uşor sub pragul de 300 de unităţi. Vânzările automobilelor rulate au înregistrat şi ele o evolutie pozitivă la nivelul grupului Automobile Bavaria, depăşind pragul de 1,000 unităţi livrate şi înregistrând o creştere cu aproape 33% în volum, peste media de creştere a segmentului premium din România, estimată conform datelor publice la 20-23%. Cele peste 12 locaţii de service autorizate BMW şi MINI ale grupului, au fost vizitate în 2017 de peste 56,710 de automobile, în creştere cu 8,8% faţă de anul 2016, reprezentând aproximativ 30% din totalul parcului auto BMW cu o vechime de 10 ani. Cifra de afaceri raportată la finaul anului 2017 a crescut cu peste 3 milioane Euro, fiind dublată şi de menţinerea unui grad de satisfacţie a clienţilor de peste 90 %.
„Anul 2018 aduce o serie de schimbări şi investiţii importante la nivelul reţelei de dealeri BMW, concomitent cu lansarea mai multor modele complet noi pe piaţă, pentru mărcile BMW şi MINI. La finalul anului 2017 am luat decizia de a unifica toţi dealerii BMW sub un singur nume, Automobile Bavaria, astfel încât să putem creşte notorietatea şi vizibilitatea Grupului la nivel national şi pentru a răspunde mai bine cerinţelor de mobilitate şi accesibilitate ale clienţilor noştri.
La finalul anului 2017 Automobile Bavaria a fost primul dealer care a lansat noul BMW X3, în cadrul unui eveniment special, cu aproape 500 de invitaţi, pe piaţa locală, pentru a satisface cât mai repede aşteptările şi nevoia de informare a clienţilor noştri, pentru unul dintre cele mai de succces modele livrate de BMW în România. De la prima lansare, din anul 2003, Automobile Bavaria Group a livrat peste 4,000 de unităţi doar pentru piaţa locală.
Pentru serviciile de închiriere auto premium oferite de Bavaria Mobility, noul business de închirieri auto al grupului, am investit 3 milioane de euro, într-o flotă formată exclusiv din modele BMW şi MINI, care cuprinde 80 de automobile. Obiectivul nostru pentru anul 2018 este creşterea la 140 de unităţi a flotei de maşini şi implementarea unor noi servicii cu valoare adaugată pentru clienţi.
Anul acesta avem ca obiectiv principal consolidarea poziţiei de lider în cadrul reţelei BMW din România, prin continuarea investiţiilor în modernizare şi implementarea celor mai noi standarde BMW la nivelul reţelei de service-uri, precum şi lansarea noilor modele BMW X2, BMW M5, BMW Seria 8, BMW X4, BMW X5 sau BMW X7 pe piaţa din România.
Din perspectiva de Grup, ne-am propus să continuăm strategia de diversificare a portofoliului de mărci pe care le reprezentăm. La finalul lui martie avem planificată deschiderea oficială a dealer-ului Opel din Tg. Mureş, iar în paralel purtăm discuţii avansate pentru a aduce şi alte mărci în grupul nostru.” a explicat Preşedintele Automobile Bavaria Group, dl. Michael Schmidt.
Vânzările BMW şi MINI au crescut în reţeaua Automobile Bavaira Group, în anul 2017, segementul de automobile rulate depăşind aşteptările de creştere. În anul 2017, reţeaua de dealeri auto Automobile Bavaria Group a livrat în România peste 1,500 automobile BMW noi, puţin sub 300 de automobile noi marca MINI şi peste 160 de motociclete BMW Motorrad. Segmentul automobilelor rulate, reprezentat la nivelul Grupului prin Bavaria Used a înregistrat o creştere de peste 33% în volum, depăşind pragul de 1,000 de unităţi livrate, creştere susţinută prin servciile premium oferite clienţilor. Pachetele atractive oferite la achiziţionarea unui autoturism rulat, istoricul certificat al automobilelor si garanţia de 24 de luni, dar si flexibilitatea serviciilor de finantare au contribuit semnificativ la creşterea acestui segment.
Cele mai bine vândute modele BMW noi, în cadrul reţelei Automobile Bavaria Group, au fost BMW X3 (235 unităţi, cu peste 30 faţă de 2016), BMW X1 (232) şi BMW X5 (203), iar pentru automobilele rulate: BMW X5 (140), BMW Seria 5(135) şi BMW Seria 3(104).
Cele mai bine vândute modele MINI au fost MINI Hatchback (5-uşi & 3-uşi) şi MINI Countryman, atât pentru segmentul de automobile noi cât şi rulate. În anul 2017 s-au vândut 12 uniţăti MINI Countryman plug-in hybrid, reprezentând 19% din volumul total pentru MINI Countryman şi 16 unităţi din modelul John Cooper Works, reprezentând 5% din volumul total.
Printre cele mai exclusiviste modele livrate de Automobile Bavaria Group în anul 2017 s-au numărat: un model personalizat MINI John Cooper Works, două automobile BMW Seria 7 (BMW M760Li xDrive şi un BMW 750Li xDrive în ediţie limitată) alături de BMW M4 DTM Champion Edition, ediţia limitată la 200 de exemplare în întreaga lume şi cel mai rapid model construit de BMW până în prezent. Acesta este şi singurul model aflat în România. Anul 2017 a fost un an de creştere a vânzărilor şi pentru BMW Motorrad, cu 165 unităţi vândute, faţă de 120, în anul 2016. Cifra de afaceri pe acest segment a crescut astfel la 2,5 milioane euro. O creştere record s-a înregistrat pentru autombilele electrice BMW i, cu un număr total de 106 automobile vândute (BMW i3 şi BMW i8), alături de 43 de automobile plug-in hybrid. Pe parcursul anului 2017, Automobile Bavaria Group a deschis două noi reprezentanţe BMW i la Cluj şi Timişoara şi acoperă peste 80% din volumul pieţei BMW i în România. BMW i3 este cel mai de succes automobil electric de pe piaţa autohtonă, 1 din 3 automobile electrificate aparţinând BMW Group. Compania este implicată în diverse proiecte pentru susţinerea dezvoltării pieţei de automobile electrice ceea ce va duce la o crestere organica in urmatorii ani.
Livrări record pentru departamentul de vânzări
BMW Corporate Automobile Bavaria Group a livrat la finalul anului trecut flote record pentru mărcile BMW i, MINI şi modelele BMW iPerformance. Începând de la flota de 20 de automobile electrice BMW i3, pentru programul de car sharing eGo al Băncii Comerciale Române, până la flota de 135 de automobile MINI, livrată în România către British American Tobacco, vânzările BMW Corporate au înregistrat o creştere importantă în ponderea pe care o au în vânzaăile mărcii. Costul de utilizare redus, eficienţa motoarelor, emisiile scăzute de noxe şi programele atractive de finanţare au generat un interes crescut din partea companiilor din zona SMB dar şi a multinaţionalelor. Ultima livrare importantă a avut loc la începutul acestui an, cu o flotă de 7 BMW Seria 2 Active Tourer plug-in hybrid achiziţionate de către Teaha Management Consulting.
Investiţii extinse pentru serviciile post-vânzare
Automobile Bavaria Group a înregistrat în anul 2017 o creştere cu peste 12,2% a cifrei de afaceri cuprinzând vănzările de piese şi manoperă, cu peste 3 milioane de euro mai mult faţă de anul 2016. În total, intrările în atelierele BMW Service au crescut cu 9% faţă de anul 2016.
Pe parcursul anului 2017, Automobile Bavaria Group a crescut investiţiile în reprezentanţele din toată ţara, pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi a satisfacţiei clienţilor şi asigurarea unui pachet de servicii unitar pentru clienţii din toate regiunile, inclusiv pentru segmentul de automobile electrice. Performanţele de vânzări sunt susţinute de o reţea de dealeri puternică şi de un pachet de servicii complete.
Schmidt Gruppe Deutschland – noul Rolls-Royce Phantom a fost prezentat la Munich
Schmidt Gruppe Deutschland cuprinde cinci reprezentanţe BMW şi o reprezentanţă Rolls-Royce în Munich. Grupul si-a indeplinit obiectivele de vanzari pentru marcile BMW, MINI si Rolls-Royce, cu o cifra de afaceri de 125 milioane euro, din care 15 milioane euro sunt vanzari Rolls-Royce. Reţeaua de dealeri a vândut apropape 2900 de autovehicule dintre care 53 de automobile au fost Rolls-Royce.
“Recent, am prezentat la Munich noul Rolls-Royce Phantom si sper să oferim curand o surpriză plăcută şi celor interesaţi de aceasta marca in Romania. Prin dealerul Rolls-Royce din Munich am livrat 3 masini in Romania anul trecut. Ma bucura acest lucru, mai ales pentru ca la Baneasa avem singurul service Rolls-Royce din regiune.
Tot anul trecut, am sarbatorit 10 ani de la deschiderea dealerului din Wolfratshausen, unul dintre cei cinci dealeri ai retelei noastre din Germania.” a explicat Preşedintele Automobile Bavaria Group, dl. Michael Schmidt.
Marca Opel intră în portofoliul
Automobile Bavaria Group Primul showroom şi service Opel din reţeaua Automobile Bavaira – MHS va fi deschis oficial la Târgu Mureş, la finalul lunii martie. Investiţia a început la finalul anului 2017 şi a atins până în prezent cifra de 170.000 de euro. Este un prim pas dintr-o serie de investitii strategice care includ atacarea unor noi segmente de piata pentru Grupul Automobile Bavaria, incepand cu acest an.
Principalele direcţii pentru MHS Holding în 2018
“Cu un numar de aproape 3,000 unităţi BMW şi MINI şi 160 de motociclete livrate, 2017 este unul dintre cei mai bun ani din istoria BMW în România. În acest context, ne-am propus o serie de investiţii strategice pentru consolidarea structurii MHS Holding şi a retelei de dealeri, diversificarea serviciilor cu valoare adăugată pentru clienti, deschiderea unei locaţii Volkswagen la Baia Mare şi investitii pentru asigurarea celor mai noi standarde BMW Service, inclusiv pentru segmentul de automobile electrice. Totodată, atragerea de noi mărci în portofoliu face şi ea parte din obiectivele stabilite pentru acest an. Marca Opel este deja prezentă, prin dealerul de la Târgu Mureş, cu deschiderea oficială programată în luna martie. Creşterea cotei de piaţă pentru mărcile BMW şi MINI, împreună cu investiţii în proiecte strategice, în zona segmentului de automobile electrice, cu insfrastrucutra specifică, fac parte din obiectivele pentru anul 2018. Urmărim şi alte oportunitati de parteneriat pentru dezvoltarea din acest punct de vedere şi ne aşteptăm la creşteri semnificative pe acest segment în următorii ani. Bavaria Mobility este noua afacere a grupului Automobile Bavaria dedicată pieţei de închirieri de automobile premium, cu pachete şi servicii complete. Compania oferă servicii de mobilitate premium de tip rent a car şi închiriere pe termen lung (Executive Mobility), având o flotă care include doar cele mai noi modele ale producătorului. Prin serviciul Executive Mobility oferim o alternativă flexibilă pentru leasingul operaţional. Astfel, clientii îşi pot înlocui maşina o dată sau chiar de două ori pe an, în funcţie de preferinţe şi sezon. În 2018, ne vom concentra sa pastram evoutia pozitivă din anii anteriori, ne-am bugetat o crestere peste media pietei sustinută dintr-un mix de creştere organică si expansiune regională. Consideram ca segmentul de automobile rulate are un potential de crestere sustinuta si in 2018. mentinand aceeasi tendinta ca in anii anterioriPiata de new premium creşte conform asteptărilor-” explică dl. George Dorobantu, CEO Automobile Bavaria Group.
Parteneriate culturale şi sportive
În anul 2018 Automobile Bavaria Group va continua parteneriatele culturale tradiţionale cu Teatrul Naţional din Bucureşti şi Festivalul Internaţional de Teatru Sibiu şi alte proiecte, precum parteneriatul cu Academia de fotbal Gheorghe Hagi sau susţinerea unor personalităţi sportive, culturale şi de business, prin programul BMW Friend of Brand.