După prezentarea noului Ford Fiesta, ne-am grăbit să îl aducem la testele AutoReport.ro. Am testat săptămâna trecută o versiune care credem că este ideală pentru oraș, echipată cu motorul EcoBoost produs la Craiova și cu transmisie automată.
Subcompacta a fost redesenată folosindu-se tușe de kinetic design. Mașina este mai înaltă, dar și la lungă, aceste modificări find resimțite la nivelul spațiului disponibil pentru pasageri. Partea față este dominată de o grilă trapezoidală mare și de blocuri optice care au crescut ca suprafață. Silueta este mai atletică, iar partea spate are acum blocuri optice mai mari și plasate mai convențional față de cele de la vechea generație.
Premiatul motor pe benzină Ford 1,0 EcoBoost, pe care Ford îl produce și la uzina din Craiova, este disponibil pe noul Ford Fiesta. Noi am testat versiunea de 1 litru, 100 CP și echipată cu transmisie automată, din punctul nostru de vedere, această configurație fiind una ideală pentru cei care își doresc o mașină de oraș. Fiesta stă la fel de bine pe drum ca generația anterioară, iar suspensia este destul de confortabilă.
Fiesta este acum mai înaltă și mai lungă, iar de acest spațiu beneficiază cei din interior. Pe scurt, în această mașină stau destul de bine 4 persoane. Portbagajul pare și el mai spațios, iar loc pentru bagaje este suficient chiar și pentru o vacanță. Designul interior a fost îmbunătățit semnificativ, la fel și materialele folosite. Se vede că noua generație este pregătită și pentru versiunea cu pretenții premium, Vignale.
De asemenea, Fiesta este primul model Ford ce poate fi dotat cu un sistem audio premium „B&O PLAY” și prima generație Fiesta care oferă plafon panoramic culisant. SYNC 3, sistemul Ford de infotainment, include ecran tactil de până la 8 inch. În același timp, reducerea cu aproape 50% a numărului de butoane de pe consola centrală garantează comenzi și mai intuitive într-un interior spațios și ergonomic.
Noul Ford Fiesta vine cu cea mai sofisticată gamă de tehnologii de asistenţă la condus și cu cele mai avansate opțiuni de conectivitate oferite vreodată pe un model de volum de clasă mică pe piața din Europa.
O dotare disponibilă în premieră pe noul Ford Fiesta este Sistemul de asistență activă la parcare cu senzor pentru parcarea perpendiculară. Acesta ajută șoferii să identifice spații de parcare adecvate şi să parcheze fără a fi nevoie de manevrarea volanului în spatele sau în lateralul altei maşini.
Ford Fiesta EcoBoost
0-100 km/h: 12,2 sec
Viteza maximă: 188 km/h
L/l/î: 4.040/1.783/1.476
Masă proprie: n/a
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 100 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 154 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte