Ford a dat astăzi detalii despre șapte din cele 13 vehicule electrifice noi la nivel global pe care plănuiește să le lanseze în următorii cinci ani, incluzând versiuni hibrid ale modelelor reprezentative F-150 și Mustang în SUA, un vehicul comercial Transit Custom hibrid plug-in în Europa și un SUV complet electric cu o autonomie prevăzută la cel puțin 300 de mile pentru clienții din toată lumea.
Producătorul și-a anunțat de asemenea planurile de a investi 700 de milioane USD pentru extinderea Fabricii de Asamblare din Flat Rock, Michigan pentru a produce aici vehicule electrice și autonome de înaltă tehnologice alături de Mustang și Lincoln Continental. Extinderea fabricii va genera 700 de locuri de muncă directe.
Aceste acțiuni fac parte dintr-un plan amplu al Ford, ce presupune o investiție de 4,5 miliarde USD în domeniul dezvoltarii de vehicule electrifice până în 2020. Planurile Ford sunt parte din strategia companiei de a deveni lider în mobilitate și în ceea ce privește vehiculele electrice și autonome, precum și în furnizarea de noi soluții de mobilitate.
„Pe măsură ce tot mai mulți clienți din întreaga lume devin interesați de vehiculele electrice, Ford se angajează să fie un lider în oferirea unei game vaste de vehicule electrice, servicii și soluții pentru clienții săi care să le îmbunătățească acestora viața”, a afirmat Mark Fields, Președinte și Director Executiv Ford. „Investițiile noastre și gama în extindere reflectă viziunea noastră potrivit căreia ofertele globale de vehicule electrificate vor depăși vehiculele alimentate cu motorină în următorii 15 ani.”
Ford își concentrează planul EV (vehicule electrice) pe zonele sale forte – prin electrificarea celor mai populare modele de utilitare, SUV-uri și vehicule din gama „performance” , astfel ca acestea să fie mai eficiente, productive și mai distractive de condus.
Cele șapte vehicule electrice la nivel global anunțate azi includ:
• Un SUV mic electric complet nou, care va fi lansat până în 2020, proiectat să ofere o autonomie de cel puțin 300 de mile, care va fi construit la fabrica din Flat Rock și vândut în America de Nord, Europa și Asia.
• Un vehicul autonom cu volum mare proiectat pentru „ride hailing” sau „ride sharing”, care va fi lansat întâi în America de Nord. Vehiculul hibrid va debuta în 2021 și va fi construit în fabrica din Flat Rock.
• O versiune hibrid a celui mai bine vândut vehicul F-150 pick-up care va fi disponibilă până în 2020 și va fi vândută în America de Nord și în Orientul Mijlociu. F-150 hibrid, construit în Fabrica Ford de autoutilitare din Dearborn, va oferi o capacitate puternică de remorcare și încărcare și va funcționa ca generator mobil.
• O versiune hibrid a reprezentativului Mustang care va oferi o putere de V8 și un cuplu și mai redus. Mustangul Hibrid, construit în fabrica din Flat Rock, care va debuta în 2020 și va fi disponibil în America de Nord pentru început
• Un Transit Custom Hibrid plug-in disponibil din 2019 în Europa proiectat pentru a ajuta la reducerea costurilor de exploatare chiar și pe cele mai aglomerate străzi
• Două noi vehicule hibrid de poliție- unul dintre cele două vehicule noi de poliție va fi construit în Chicago, și ambele vor fi dotate cu echipamente de poliție la centrul de modificare a vehiculelor de poliție dedicat Ford din Chicago.
În plus, Ford anunță că gama sa globală de vehicule utilitare va include primii hibrizi ai companiei acționați de motoare EcoBoost® mai degrabă decât de cele cu aspirație naturală, îmbunătățind și mai mult performanța și economisirea de combustibil.
Compania are în plan de asemenea să fie la fel de agresivă și în ceea ce privește dezvoltarea de servicii și soluții globale pentru vehiculele electrice. Acestea includ gestionarea flotei, planificarea rutei și soluții de telematică pentru vehiculele electrice.
Pentru a susține noua eră a vehiculelor, Ford va adaugă 700 de locuri de muncă directe noi în SUA și va investi 700 de milioane USD pe parcursul următorilor patru ani, creând noul Centru de Inovare a Fabricației în uzina sa de Asamblare din Flat Rock. Angajații de aici vor construi vehiculul utilitar mic complet nou cu o autonomie a bateriei extinsă precum și vehiculul complet autonom pentru „ride hailing” și „ride sharing” – alături de mărcile reprezentative Mustang și Lincoln Continental.
„Sunt încântat că am reușit să asigurăm locuri de muncă suplimentare UAW-Ford pentru muncitorii americani”, a afirmat Jimmy Settles, Vicepreședinte UAV, Departamentul Național Ford. „Bărbații și femeile de la Fabrica de Asamblare din Flat Rock au demonstrat un mare angajament față de fabricarea produselor de calitate, și așteptăm cu nerăbdare să asistăm la succesul lor care va continua cu o nouă generație de vehicule de înaltă tehnologie.”
Această investiție progresivă în Fabrica de Asamblare din Flat Rock provine de la cele 6,1 miliarde USD pe care compania planificase anterior să le investească într-o fabrică nouă din Mexic.
Ford a anunțat azi că își anulează planurile privind fabrica nouă din San Luis Potosi, Mexic. A anunțat de asemenea că, pentru a îmbunătăți probabilitatea companiei și pentru a garanta succesul financiar precum și cel comercial al vehiculului său, noua generație Focus va fi construită la o fabrică existentă în Hermosillo, Mexic. Acest lucru va face loc pentru două produse reprezentative noi în Fabrica de Asamblare din Wayne, Michigan, unde este fabricat în prezent modelul Focus – ceea ce va asigura aproximativ 3.500 de locuri de muncă în SUA.
Tehnologie de electrificare unică
Pe baza a două decenii de experiență, Ford aplică lecțiile învățate pentru a oferi tehnologie, software și servicii brevetate care să îi atragă pe clienții de autoutilitare, proprietarii de SUV-uri, entuziaștii performanței, flotele comerciale de volum mare și pe toată lumea printre aceștia.
Anul acesta, Ford începe să testeze noua sa generație de tehnologie EV. În orașe care includ Londra, Ford va pune modelul Transit Custom Hibrid plug-in pe străzi în cursul acestui an, împreună cu un nou set de servicii de mobilitate și soluții de telematică și conectivitate.
În plus, în New York și în alte câteva orașe principale din SUA, Ford va testa o flotă de 20 de taxiuri Transit Connect hibrid și prototipuri de autoutilitare în condiții de trafic foarte solicitante.
Aceste modele Transit Connect se bazează pe succesul primului taxi hibrid din lume – Hibridul Ford Escape.Numeroase taxiuri hibrid Escape sunt încă pe străzi, transportând pasageri pe distanțe care depășesc 350.000 de mile fiecare și care încă utilizează bateriile lor originale.
În prezent, Ford este marca hibrid plug-in cel mai bine vândută din America și a doua la nivelul vânzărilor generale de vehicule electrice în SUA.
Servicii noi
Ford lucrează și la dezvoltarea unei game de servicii care va face și mai ușoară gestionarea unui vehicul electric comercial, ca urmare a experientei dobandite în acest domeniu în ultimele două decenii.
„Serviciile inovatoare pot fi la fel de importante pentru clienți ca și vehiculele electrice în sine”, a declarat Hau Thai-Tang, vicepreședinte la nivelul grupului în departamentul Achiziții și campion EV Ford. „Investim în soluții care să îi ajute pe clienții privați precum și pe proprietarii de flote comerciale să integreze pe deplin aceste vehicule și tehnologii noi în vieților lor”.
Ford are deja un acord de colaborare cu alți câțiva producători auto din Europa pentru a crea o rețea de încărcare ultra-rapidă, protejată, care să fie semnificativ mai rapidă decât cele mai puternice sisteme de încărcare utilizate în prezent. Este planificat un obiectiv inițial de aproximativ 400 locații în Europa. Până în 2020, consumatorii ar trebui să aibă acces la mii de puncte de încărcare de mare putere.
Ford testeaza, de asemenea, tehnologia wireless în SUA și Europa, care face ca reîncărcarea să fie la fel de ușoară ca și gararea într-un loc de parcare, astfel încât șoferii să nu uite niciodată să își reîncarce vehiculele. Reîncărcarea wireless extinde gama vehiculelor exclusiv electrice pentru navetiștii pe distanțe scurte, chiar și în timpul opririlor rapide. FordPass® poate de asemenea ajuta clienții să își rezerve orele de reîncărcare.
Ford a studiat în mod amănunțit modul în care proprietarii vechi și noi de vehicule electrice își utilizează vehiculele. Compania a vândut peste 520.000 vehicule electrice în America de Nord din 2005 și 560.000 la nivel mondial.
Examinând 33.000 de proprietari de vehicule electrice Ford care au efectuat 58 de milioane de călătorii individuale, Ford a aflat urmatoarele:
• Distanța de deplasare obișnuită pe zi a 88 % dintre clienți este de 60 de mile sau mai puțin. Pentru modelele hibrid plug-in, distanța medie de reîncărcare este de 680 de mile, ceea ce face ca deplasările la stația de benzină să fie rare
• Clienții doresc o autonomie electrică cât mai mare, dar anxietatea privind
autonomia scade în timp pe măsură ce se acomodează și devin familiarizați cu tehnologia
• 80 % din clienții EV Ford încarcă o dată pe zi; 60 % în timpul serii
• Clienții EV Ford, împreună, și-au incarcat vehiculele în 9,4 milioane de seri
O majoritate copleșitoare de proprietari EV Ford așteaptă să își înlocuiască actual model cu cel nou, arată o altă cercetare Ford. Şi anume:
• 92 % dintre clienții cu mașini pe baterie electrică spun că vor opta pentru un alt vehicul cu baterie electrică ca următoarea lor achiziție
• 87 % dintre clienții care dețin modele hibrid plug-in doresc un alt model „plug-in” ca și următorul lor vehicul