Restructurare Masivă la VW: au fost semnate acorduri de concediere cu 25.000 de angajați, se vizează 35.000 de Plecări

Da mai departe!

Grupul auto german Volkswagen continuă implementarea unui plan amplu de restructurare și reducere a costurilor, demarat în urma negocierilor cu sindicatele acum aproximativ un an. Obiectivul final al companiei este de a reduce personalul cu până la 35.000 de angajați din zece unități de producție.

Progresul Restructurării: 25.000 de Acorduri Semnate

Conform declarațiilor recente ale companiei, procesul de reducere a forței de muncă este deja în derulare și înregistrează progrese semnificative:

  • Acorduri semnate: Au fost încheiate deja înțelegeri cu peste 25.000 de persoane. Acești angajați își vor înceta activitatea progresiv în următorii ani, în funcție de contracte, procesul urmând să se finalizeze până în 2030.
  • Plecări efective: Până în prezent, 11.000 de persoane au părăsit efectiv Grupul VW.
  • Următoarea etapă: Ținta imediată a companiei este să încheie acorduri și cu alte 10.000 de persoane, pentru a atinge obiectivul total de 35.000 de plecări.

Mecanismele de Reducere a Personalului

Reducerea personalului se realizează preponderent prin metode considerate avantajoase pentru angajați și care evită concedierile forțate:

  1. Pensionare anticipată și tranzitorie: Cea mai mare parte a încetărilor de contracte se realizează prin programe de pensionare anticipată sau pensionare tranzitorie (până la atingerea vârstei legale de pensionare).
  2. Plecări voluntare: Angajații au beneficiat de oferte financiare considerate avantajoase în cazurile de reziliere de comun acord.
  3. Blocarea posturilor: Nu vor mai fi reînnoite contractele temporare ajunse la termen.

Eficiență Operațională și Reducerea Costurilor

CEO-ul Volkswagen, Thomas Schafer, a subliniat că eforturile de restructurare dau deja roade. Acesta susține că a reușit să reducă deja costurile de producție cu aproape 30% în trei dintre cele mai importante uzine ale mărcii:

  • Wolfsburg (fabrica principală).
  • Emden și Zwickau (uzinele dedicate producției de mașini electrice, unde sunt fabricate modelele ID.3, ID.4 și ID.5).

Totodată, restructurarea nu vizează doar baza piramidei:

  • Conducere și Decizie: Volkswagen își va reduce și organismele de conducere pentru a spori viteza de decizie.
  • Reprezentare: În mod proporțional, se va diminua și Consiliul Întreprinderii.

Contextul Pieței: Adaptarea la Noua Realitate Auto

Conducerea Volkswagen Group a motivat necesitatea acestei ample restructurări prin schimbările de pe piața auto europeană.

Producătorul german trebuie să se adapteze la o nouă realitate, marcată de dispariția a circa 2 milioane de vehicule din piața anuală. Pentru VW, care deține cea mai mare cotă de piață în Europa, acest lucru se traduce printr-un potențial minus de aproximativ 500.000 de vehicule vândute anual, făcând esențială reducerea costurilor și eficientizarea operațiunilor.

Related posts