Volkswagen a făcut un pas strategic major pe piața chineză, dezvăluind primul automobil electric dezvoltat în colaborare cu startup-ul local Xpeng, în care gigantul german deține o participație minoritară. Numit Unyx 08, noul model este un simbol al ritmului rapid al inovației din China și al strategiei VW de a se adapta cerințelor locale.
Proiectare 100% Chineză, Tehnologie Xpeng
Dezvoltat integral de către Volkswagen Group China Technology Company (cel mai mare centru de C&D al VW Group din afara Germaniei), Unyx 08 are la bază platforma și tehnologiile avansate furnizate de Xpeng.
Noul model, care își are rădăcinile în conceptul ID.Evo prezentat la începutul anului, marchează o serie de premiere pentru Volkswagen:
- Este primul model electric conceput și dezvoltat complet în China.
- Este primul dintr-o serie ambițioasă de 20 de modele ce urmează să fie lansate în următorul an.
- Introduce un nou limbaj de design, creat special pentru a atrage clienții chinezi.
Cel Mai Inteligent Model VW de Până Acum
Unyx 08 se poziționează ca cel mai avansat și inteligent automobil al mărcii, fiind echipat cu tehnologie de vârf:
- Sistem de asistență de Nivel 2++, bazat pe pachetul Adas (Advanced Driver-Assistance Systems).
- Arhitectură pe 800 de volți și capacitate de încărcare ultra-rapidă.
- Inteligență artificială și actualizări over-the-air.
- O autonomie promisă de peste 700 km.
Din punct de vedere tehnic, Unyx 08 este un SUV de circa 5 metri lungime, cu un ampatament generos de 3,03 metri. Va fi disponibil în două versiuni de motorizare: single-motor de 230 kW și dual-motor de 230 kW plus 140 kW, utilizând baterii de tip LFP (Litiu Fier Fosfat) furnizate de Catl. Producția va demara la uzina VW Anhui din China, iar livrările sunt așteptate să înceapă în prima jumătate a anului viitor.
O Strategie Multi-Parteneriat în China
În paralel cu lansarea Unyx 08, Volkswagen își consolidează prezența pe piața chineză prin celelalte parteneriate strategice, cu Faw și Saic. Conceptele rezultate din aceste colaborări – ID.Aura și ID.Era – au fost deja expuse la Shanghai. ID.Aura prefigurează un notchback electric bazat pe platforma Cmp, iar ID.Era anunță un SUV mare, robust, cu șapte locuri și motorizare range-extender, promițând o autonomie de peste 1.000 km.
În plus, Volkswagen a anunțat că își dezvoltă propriile tehnologii de calcul (System-on-Chip – SOC) pentru sistemele avansate de asistență. Primele chip-uri, capabile să ofere asistență de Nivel 3, vor fi produse de Carizon, un joint-venture format din Cariad (divizia software a VW) și partenerul chinez Horizon Robotics.


