Polestar închide ultimul magazin direct din China pe fondul vânzărilor slabe și al tranziției la online

Da mai departe!

Polestar și-a închis ultimul magazin direct din China, trecând în principal la un model de vânzări online în această țară. Polestar a declarat că își ajustează strategic modelul de afaceri în China pentru a se alinia mai bine la cerințele diverse și în rapidă evoluție ale consumatorilor de pe piața chineză.

Polestar, producătorul de vehicule electrice (EV) premium deținut de Geely Holding și Volvo Cars, și-a închis ultimul magazin cu vânzare directă rămas în China, situat la L+ Plaza în zona Qiantan din Shanghai, conform unui raport de astăzi al publicației locale Lanjinger. Polestar își ajustează strategic modelul de afaceri în China pentru a se alinia mai bine la cerințele diverse și în rapidă evoluție ale consumatorilor de pe piața chineză, a precizat compania într-un răspuns. „Deși magazinul din Shanghai este închis temporar, celelalte operațiuni ale Polestar din China rămân neafectate, iar beneficiile proprietarilor nu vor fi impactate”, a menționat compania. Polestar operează în prezent în principal printr-un model de vânzări online în China, a citat raportul un reprezentant de service.

Desprinsă din divizia de performanță a Volvo, Polestar și-a anunțat independența ca brand de lux de înaltă performanță în 2017, fiind înființată în comun de Volvo și Geely Holding. În februarie 2024, Volvo a anunțat planuri de a transfera 62,7% din participația sa de aproximativ 48% din Polestar către Geely Holding. În urma reducerii, participația Volvo în Polestar a scăzut la 18%, în timp ce Geely Holding a devenit cel mai mare acționar al Polestar. În iunie anul acesta, Polestar a anunțat o investiție de capital de 200 de milioane de dolari de la investitorul existent PSD Investment Limited, care este controlat efectiv de Eric Li, fondator și președinte al Geely Holding. În urma tranzacției, participația Volvo în Polestar a scăzut de la 18% la 16%.

Pe piața de EV-uri extrem de competitivă din China, Polestar a fost marginalizată, cifrele sale de vânzări neapărând niciodată în clasamente. Pe 1 august, publicația locală National Business Daily a raportat că Polestar ar putea ieși complet de pe piața chineză până la sfârșitul acestui an. Raportul a menționat că Polestar a vândut doar 69 de vehicule în China în prima jumătate a anului, fără a înregistra vânzări de mașini noi în aprilie sau mai.

Related posts