Primul EV chinezesc al Hyundai, Elexio EO, intră în pre-vânzare pe 16 octombrie, cu o autonomie maximă de 722 km

Da mai departe!

Joint venture-ul Beijing-Hyundai a anunțat recent că SUV-ul său electric Elexio EO va ieși de pe linia de producție pe 16 octombrie, moment în care vor fi deschise și pre-vânzările.

Elexio EO este primul SUV pur electric al parteneriatului, construit pe arhitectura E-GMP (Electric Global Modular Platform) a Hyundai. Mașina este echipată cu cipul Qualcomm Snapdragon SA8295P și se laudă cu o autonomie maximă CLTC de 722 km.


Design și Dimensiuni

Designul modelului Elexio EO, conform declarațiilor oficiale, se inspiră din codul Morse „H”, care conține patru puncte. Acest lucru este vizibil în farurile pătrate distinctive, compuse din 152 de unități LED. Sub faruri se află o bandă luminoasă continuă de tip through-type.

Din lateral, linia acoperișului coboară în pantă de la stâlpul B, completată de mânerele ascunse ale ușilor. Un detaliu notabil este banda de ornamente din spatele geamului din spate, care are o schemă de culori contrastante și se conectează la plafon, creând un efect de „înfășurare”. O a treia lumină de frână segmentată, montată sus, și camera de marșarier sunt integrate în acoperiș.

Dimensiunile lui Elexio EO sunt: 4.615 mm lungime, 1.875 mm lățime și 1.675 mm înălțime, cu un ampatament de 2.750 mm. Vor fi disponibile șapte culori exterioare.


Motorizare și Baterii

Consumatorii vor putea alege între versiunile cu tracțiune față (FWD) și tracțiune integrală (AWD):

  • FWD: Motor electric cu o putere maximă de 160 kW (215 CP).
  • AWD: Adaugă un motor electric suplimentar pe spate, care produce 73 kW (98 CP).

Referindu-se la anunțurile anterioare ale Ministerului chinez al Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT), EO va fi echipat cu baterii de 64,2 kWh, 64,2 kWh și 88,1 kWh, oferind autonomii CLTC variind între 518 km, 540 km, 590 km, 692 km și, respectiv, 722 km.

Încărcarea rapidă permite ca bateria să fie reîncărcată de la 30% la 80% în doar 27 de minute.


Interior și Tehnologie

Habitaclul include un afișaj integrat de 27 de inchi, care combină un ecran mare de control central și un ecran de divertisment pentru copilot. Acesta se mândrește cu rezoluție 4K și o luminozitate de 1.000 cd/m². Butoanele fizice tradiționale au fost eliminate de pe consola centrală, iar un sistem Head-Up Display (HUD) este oferit standard.

Privind în perspectivă, conform strategiei sale „În China, pentru China și către lume”, Beijing-Hyundai intenționează să lanseze două până la trei vehicule cu energie nouă în fiecare an în următorii patru ani, acoperind segmentele sedan, SUV și MPV, în variante BEV (pur electric), PHEV (hibrid plug-in) și EREV (autonomie extinsă).

Related posts