Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) a anunțat că bateria sa pe bază de ioni de sodiu a atins o densitate energetică de 175 Wh/kg și poate asigura o autonomie de peste 500 de kilometri în modul pur electric. Compania a precizat că tehnologia va intra în producție de masă anul viitor, în funcție de planurile de lansare ale clienților.
CATL a explicat că bateriile cu ioni de sodiu au o densitate energetică puțin mai mică decât cele cu ioni de litiu, dar oferă avantaje distincte în ceea ce privește performanța la temperaturi scăzute, amprenta de carbon și siguranța. Aceste caracteristici, a subliniat compania, fac tehnologia potrivită pentru a extinde adoptarea vehiculelor pe bază de energie nouă în regiunile cu climat rece și pentru a lărgi aria geografică a aplicațiilor de mobilitate electrică.
Potrivit CATL, bateria cu ioni de sodiu ar putea acoperi peste 40% din cererea de vehicule de pasageri de pe piața internă, având un potențial uriaș de comercializare. Compania a adăugat că pachetele sale de baterii pe bază de sodiu sunt concepute pentru a fi foarte compatibile cu modulele standard nr. 20 și nr. 25, inclusiv cu formatele de baterii interschimbabile, permițând utilizarea pe o gamă largă de platforme de vehicule fără a necesita modificări semnificative de design din partea producătorilor auto.
CATL a menționat că dezvoltarea bateriilor cu ioni de sodiu pentru autoturisme, în parteneriat cu diverși colaboratori, progresează fără probleme, iar disponibilitatea pentru aprovizionare este vizată pentru anul viitor. Compania a subliniat că lansarea va depinde de termenele proiectelor clienților.
La începutul acestui an, pe 21 aprilie, CATL a prezentat ceea ce a descris drept primele baterii cu ioni de sodiu produse în masă la scară largă. Produsele inițiale au inclus „Bateria cu Sursă de Energie pe bază de Sodiu” pentru vehiculele de pasageri și „Bateria Integrată de Pornire pe bază de Sodiu de 24V” pentru camioanele de mare tonaj. Ambele au fost dezvoltate pentru medii de operare diverse, fiind capabile să funcționeze la temperaturi cuprinse între -40°C și 70°C.
Pe 5 septembrie, bateria cu ioni de sodiu a CATL a trecut cu succes certificarea conform standardului chinez GB 38031-2025 „Cerințe de siguranță pentru bateriile de putere ale vehiculelor electrice”. Astfel, a devenit prima baterie cu ioni de sodiu din lume care a obținut conformitatea cu noul standard național. Certificarea confirmă faptul că tehnologia respectă standardele de siguranță necesare pentru bateriile de tracțiune din vehiculele electrice.
CATL a declarat că această bornă demonstrează pregătirea bateriilor cu ioni de sodiu pentru a sprijini aplicații la scară largă, oferind în același timp o cale alternativă pentru industrie, alături de tehnologiile existente cu ioni de litiu.