Președintele XPeng Motors, He Xiaopeng, a anunțat astăzi că noul XPeng P7 a finalizat testul său de anduranță de 24 de ore, atingând o distanță de 3.961 km. Acest nou reper depășește recordul anterior deținut de Xiaomi YU7 cu 17 km.
He Xiaopeng a subliniat importanța acestei realizări, menționând că provocarea de anduranță de 24 de ore a avut parte de mai multe performanțe impresionante de-a lungul anilor. În 2019, Porsche Taycan a parcurs 3.425 km, urmat de Mercedes-Benz CLA cu 3.717 km în 2024 și Xiaomi YU7 cu 3.944 km în 2025.
Testul de anduranță de 24 de ore pentru noul XPeng P7 a implicat rulare continuă la viteză mare și încărcare rapidă, vehiculul funcționând non-stop în timp ce șoferii se schimbau. Acest test este conceput pentru a împinge vehiculele electrice la limitele lor în ceea ce privește performanța susținută și eficiența de încărcare.
La începutul acestui an, Xiaomi YU7 Max a întreprins, de asemenea, o provocare similară de anduranță de 24 de ore, atingând 3.944 km. În timpul testului său, YU7 Max a menținut o viteză medie de peste 210 km/h (excluzând timpul de încărcare) și a avut parte de 30 de sesiuni de încărcare, fiecare durând 10-12 minute. Testul modelului Xiaomi YU7 Max a fost certificat de Centrul Chinez de Tehnologie și Cercetare Auto (CATARC).

Decizia de a întreprinde acest test provocator pentru noul XPeng P7 a fost influențată de o discuție între He Xiaopeng și CEO-ul Xiaomi, Lei Jun. Pe 10 august, He Xiaopeng a dezvăluit că Lei Jun a sugerat un test de anduranță de 24 de ore atât de solicitant pentru vehiculele electrice pur de înaltă performanță, recunoscând dificultatea și intensitatea acestuia.
Anterior, Lei Jun a subliniat cele patru dificultăți majore ale acestui test:
- Susținerea unor viteze ultra-mari de peste 210 km/h.
- Atingerea unei autonomii mari cu o singură încărcare.
- Asigurarea unor capacități de încărcare rapidă.
- Menținerea unei disipări excelente a căldurii pentru a rezista la zeci de cicluri rapide de încărcare-descărcare pe parcursul a 24 de ore.
Noul XPeng P7 și-a făcut debutul în China pe 6 august și a fost deschis pentru precomenzi, lansarea sa oficială fiind așteptată mai târziu în această lună. Vehiculul vine standard cu o platformă de arhitectură de înaltă tensiune de 800V și o baterie AI cu încărcare ultra-rapidă 5C. Se laudă cu un timp de încărcare de 10 minute pentru o autonomie de 525 km, o autonomie maximă de până la 820 km, un consum de energie de 12 kWh la 100 km, o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde și o viteză maximă de 230 km/h.