Rechemare pentru unele modele hibride Dacia și Renault

Da mai departe!

Mai multe modele Renault și Dacia dotate cu sistemul de propulsie hibrid având la bază motorul cu ardere internă de 1.6 litri sunt subiectul unei operațiuni de chemare la service pentru o potențială problemă la nivelul cutiei de viteze.

Modelele Dacia Jogger, dar și Renault Clio 5, Captur 2, Arkana sau Mégane 4, toate dotate cu sistemul de propulsie hibrid având la bază motorul cu ardere internă de 1.6 litri, sunt subiectul unui așa-numit „recall”.

Lansat în 2020, acest sistem hibrid de propulsie a prezentat în timp o defecțiune care poate duce la supraîncălzirea sau funcționarea defectuoasă a cutiei de viteze. În cest context atât Renault cât și Dacia au decis să anunțe proprietarii modelelor afectate să se prezinte la unitățile service pentru o verificare a ansamblului și, în cazul detectării unor probleme, să beneficieze de o remediere gratuită asumată de producător.

Cunoscută încă din vara lui 2024, potențiala defecțiune a cutiei de viteze hibride (DB1) face în continuare obiectul unei monitorizări riguroase din partea serviciilor post-vânzare și de calitate ale grupului Renault, mai ales că în perioada menționată compania a fost nevoită să schimbe mai multe cutii de viteze cu aceeași problemă.

Conform unor surse din cadrul companiei, grupul Renault lansează o campanie de rechemare (cod 0ET1 la Renault și 0EWW la Dacia) care constă în verificarea tuturor modelelor cu sistemul hibrid de 1.6 litri produse între aprilie 2019 și septembrie 2022. Adică 155.825 de mașini Renault Clio 5, Captur 2, Arkana, Mégane 4 și câteva Dacia Jogger.

Mai exact, în cazul Dacia, este vorba despre 168 de unități Dacia Jogger comercializate în Europa, dintre care 70 au ajuns la clienți din România. Aceleași surse au indicat că proprietarii mașinilor vizate au fost deja informați asupra măsurilor care trebuie luate.

Deși același sistem hibrid de propulsie se află acum și în dotarea Dacia Duster, acest model nu este afectat de problemă, SUV-ul cu „Hybrid 140” fiind asamblat după intervalul menționat în cadrul acestui „recall”.

Operațiunea constă în verificarea etanșeității unui simering. Dacă acesta este defect, uleiul poate pătrunde în motorul electric, ceea ce duce la supraîncălzirea acestuia și/sau la pierderea tracțiunii vehiculului.

Posesorii modelelor vizate sunt invitați inițial la service pentru verificarea etanșeității și, dacă se constată defecțiuni, este înlocuit simeringul defect în câteva zeci de minute. În cazuri extreme se poate ajunge până la schimbarea completă a cutiei de viteze, operațiune mai complexă și cu o durată mai mare.

Related posts