Chinezii și-au mutat atenția, în ultimii ani, de la mărcile europene de automobile către propriile mărci, care oferă din ce în ce mai multă tehnologie, la prețuri foarte mici. O situație asemănătoare s-a petrecut cu brandurile japoneze, însă apropierea geografică și, într-o oarecare măsură, culturală, le-a permis acestora să rămână în contact cu clienții chinezi. Cele mai noi modele electrice dezvoltate special pentru piața locală de Mazda și Nissan au fost întâmpinate cu entuziasm de clienți, cu zeci de mii de comenzi.
Mazda EZ-60 și Nissan N7 sunt cele mai noi automobile electrice lansate pe piața din China. Este vorba despre modele special desenate și dezvoltate pentru clienții locali, ținând cont de preferințele acestora și la prețuri adecvate pieței.
Mazda a prezentat SUV-ul coupe EZ-60 în urmă cu câteva săptămâni, în cadrul Salonului Auto din Shanghai. Mazda EZ-60 este rezultatul colaborării dintre japonezi și compania chineză Changan Auto. Acum, mașina a fost lansată oficial pe piață, clienții putând face rezervări contra unui avans mic.
După numai câteva zile de la deschiderea comenzilor, compania anunță că a primit peste 26.000 de rezervări din partea clienților, un procent foarte mare, 76%, fiind clienți tineri, între 25 și 40 de ani, 71% fiind locuitori ai marilor orașe. Este practic profilul pe care îl țintesc toți constructorii auto în acest moment în China, fiind format preponderent din tineri care nu mai au afinități față de o marcă anume, ci aleg după design și tehnologia oferită. Acesta este și secretul succesului Mazda EX-60, o mașină electrică ce oferă un head-up display 3D, care urmărește privirea șoferului pentru a-și repoziționa grafica, sistemul Dolby Atmos cu 23 de difuzoare, cockpitul inteligent controlat de un cip de mare putere, afișaj central cu rezoluție 5k și diagonală de 26,45 inchi și peste 1.700 de funcții accesibile prin intermediul sistemului de operare.
Strategia avansului mic se bazează pe atragerea de clienți potențiali care nu pot reprezenta baza cea mai mare de cumpărători, având în vedere că mașina s-a putut comanda pentru numai 1,5 dolari în prima zi, suma fiind crescătoare cu fiecare zi în plus de la lansare.
Mazda EZ-60 este strâns legată, prin platformă și o serie de echipamente, de sedanul Mazda 6e, vândut în China cu numele EZ-6, dar diferențele, cel puțin de design, sunt substanțiale. Mașina are o gamă de trei baterii disponibile, începând cu cea mai mică, de 31,73 kWh, de tip LFP, care va echipa versiunea cu Range Extender (REEV), și terminând cu cele două opțiuni full-electric, de 66,8 kWh și 79,97 kWh. Autonomia pe care o promite începe de la 520 km, pentru versiunea mică, și 620 km pe versiunea cu bateria mai mare. Ambele valori sunt în regim CLTC, ceea ce înseamnă că sunt ușor mai mici în regim european, WLTP.
Un al doilea automobil care a intrat în forță pe piața din China este sedanul N7 de la Nissan (foto principal). Acesta a depășit 20.000 de comenzi în primele 50 de zile de la lansare, iar unul dintre argumentele sale este prețul de numai 14.000 de dolari.
N7 este unul dintre modelele cu care Nissan încearcă să recâștige clienții chinezi, în cadrul parteneriatului cu Dongfeng, fiind totodată primul sedan complet electric lansat vreodată de compania japoneză. Succesul de care s-a bucurat i-a determinat pe oficialii Nissan să ia în calcul vânzarea lui și pe alte piețe ale lumii, în special în Japonia.
Performanțele lui Nissan N7 se bazează pe două opțiuni de motoare, de 160 și 200 kW, și două opțiuni de baterii, de 58 kWh și 73 kWh, cu variante de autonomii care pleacă de la combinațiile dintre motor și baterie: de la 510 km cea mai redusă, până la 635 km la cea mai mare. Datele afișate de companie arată o viteză de încărcare de 14 minute pentru intervalul 30 – 80% din baterie, mașina fiind echipată și cu funcție de V-to-L, pentru alimentarea diferitelor instrumente externe, cu o putere de 6,6 kW.
Mașina are o lungime specifică segmentului D superior, cu 4,93 metri, pe un ampatament de 2,91 metri. Printre echipamentele disponibile în echiparea standard se numără ecranul central de 15,6 inchi, operat de sistemul Nissan OS, procesoare Snapdragon și sisteme de asistență care oferă posibilitatea rulării autonome la Nivel 2+.
După cum a anunțat compania, peste 60% din comenzi au fost pentru versiunea de top Max, care a generat însă și timp de așteptare mărit pentru clienți.