Pentru cei cu buzunare adânci și un gust pentru exclusivitate, McLaren deschide porțile – doar puțin. Revenirea sa mult așteptată la cursele de anduranță de top la Le Mans în 2027 nu va fi o afacere solitară. Proprietarii primesc acces din interior la dezvoltarea mașinii și un program de pistă de doi ani susținut de personalul McLaren .
În loc să păstreze viitorul Hypercar LMDh strict intern, diviziile auto și de curse ale McLaren colaborează pentru a produce un lot limitat de mașini de curse destinate clienților. Acestea vor fi dezvoltate alături de înscrierea oficială a fabricii, oferind o oportunitate rară pentru privați de a se apropia neobișnuit de mult de viitorul concurent de anduranță al mărcii.
Supranumită „Project: Endurance”, inițiativa pentru clienți oferă mai mult decât cheile unei mașini de curse. Participanții primesc acces la inginerii, piloții și procesul de dezvoltare al McLaren, plus un program global de pistă de doi ani, conceput pentru a arăta ce pot face aceste mașini. Acesta include coaching de la profesioniști, suport personalizat pentru echipa de pit stop și logistică completă pentru ziua cursei, astfel încât proprietarii să se poată concentra pe condus, mai degrabă decât pe gestionarea presiunii anvelopelor și a prânzurilor la pachet.
McLaren nu a anunțat prețul sau numărul exact de persoane care vor fi admise în acest club ultra-exclusiv. Dar au fost lansate câteva imagini ale Hypercar-ului LMDh pentru a le arăta cel puțin potențialilor cumpărători în ce ar putea merge milioanele lor.
Fără Pretenții de Stradă Aici
Mașina de curse este total independentă de hypercar-ul de stradă McLaren W1, emblematic. În schimb, este o mașină dedicată competiției, construită conform specificațiilor clasei LMDh, cu o caroserie complet personalizată și suprafețe aerodinamice generoase. Sub caroserie, aceasta utilizează un monococ din fibră de carbon furnizat de Dallara și are un sistem de propulsie hibrid.
Puterea provine de la un motor V6 twin-turbo specific curselor, asociat cu un motor electric, ambele transmițând puterea către roțile din spate. Conform regulilor LMDh, puterea totală a sistemului este limitată la 671 de cai putere (500 kW / 680 PS), deși McLaren nu a lansat încă detalii suplimentare.
Nick Collins, CEO al McLaren Group Holdings, a numit programul o „experiență îndrăzneață și autentică de proprietate a unui client Le Mans Hypercar”. Și, deși sună la fel de corporatist pe cât este, ideea de bază este clară: cumpără-ți un loc în Project: Endurance și nu primești doar o mașină. Primești un loc în primul rând la revenirea McLaren în cursele de anduranță, plus o imersiune completă în calea sa de dezvoltare.
Obiectiv: Tripla Coroană a Sporturilor cu Motor
Noul McLaren va concura în Campionatul Mondial de Anduranță FIA (WEC) din 2027, inclusiv la Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Echipa are scopul ambițios de a câștiga Tripla Coroană a sporturilor cu motor pentru a doua oară în istoria sa. Această performanță include câștigarea Cursei de 24 de ore de la Le Mans, a cursei Indianapolis 500 și a Marelui Premiu de la Monaco, iar McLaren dorește acum să o realizeze într-un singur sezon.


