Europa refuză noul Model Y pe măsură ce vânzările scad cu peste 51%.

Da mai departe!

Nu există nicio modalitate pozitivă de a prezenta trendul descendent al vânzărilor pe care îl experimentează Tesla în Europa. Elon Musk ar putea plănui să rămână alături de Tesla în viitorul previzibil, dar consiliul de administrație ar putea avea o opinie diferită dacă vânzările continuă să scadă așa cum au făcut-o. CEO-ul a recunoscut recent că vânzările în Europa erau problematice, iar acum avem mai multe dovezi în acest sens. Vânzările Tesla au scăzut pe tot continentul, iar problema pare să se înrăutățească.

Nu este un secret că acțiunile controversate ale lui Musk au dus la boicoturi și proteste. Ceea ce este poate mai surprinzător, însă, este cât de dramatic par dispuși cumpărătorii europeni să se țină departe de Tesla. Conform datelor preliminare de la firma de cercetare de piață Dataforce, împărtășite cu Autonews Europe, vânzările mărcii au scăzut cu peste 38% până în aprilie, de la 101.677 de unități anul trecut la doar 62.313 anul acesta.

Scăderea vânzărilor arată și mai rău când se analizează cifrele doar pentru luna aprilie. Vânzările de la an la an pentru luna respectivă au scăzut de la 14.696 la doar 7.908. Aceasta reprezintă o scădere de 46,2 la sută. Mașinile cu volum redus, cum ar fi Model S și Model X, au înregistrat o scădere combinată a vânzărilor de 69,1 la sută, scăzând de la 224 de vânzări în aprilie anul trecut la doar 69 anul acesta. Nici mașinile cu volum mare nu se descurcă mult mai bine.

Nici măcar Model Y nu este în siguranță. În ciuda lansării unui nou și îmbunătățit Model Y, cea mai populară mașină a mărcii la nivel global, și aceasta se confruntă cu dificultăți. Vânzările au scăzut de la 9.704 unități în aprilie anul trecut la doar 4.743 în aprilie anul acesta, o scădere uluitoare de 51,1%. Acesta este un număr devastator. Tesla a menționat la începutul anului că va avea loc o încetinire a vânzărilor pentru Model Y pe măsură ce producția se schimba de la generația anterioară la cea actuală. A confirmat, de asemenea, că a finalizat între timp această schimbare, astfel încât această scădere nu este un rezultat al acestui fapt. De la începutul anului, vânzările Model Y în UE, Marea Britanie și țările AELS au scăzut cu 48,4%.

Celălalt jucător cheie al Tesla, Model 3, a înregistrat, de asemenea, o scădere uriașă. Vânzările au scăzut de la 4.768 de unități în aprilie 2024 la 3.094 luna trecută, o scădere de 35,1%.

Toate acestea ar fi mult mai ușor de digerat pentru Tesla dacă vânzările ar fi scăzute pentru toată lumea, dar nu este cazul. După cum subliniază Auto News, vânzările totale pentru toate mărcile au fost practic constante în aprilie, cu o scădere minoră de doar 0,3% în UE, Marea Britanie și țările AELS, până la 1.085.092, sau cu aproximativ 4.000 de unități mai puțin decât în aprilie 2024.

De fapt, piața europeană adoptă electrificarea mai mult ca niciodată anul acesta. Vânzările de vehicule electrice cu baterie (VE) au crescut cu 28%, vânzările de vehicule full-hibrid au crescut cu 16%, iar livrările de vehicule electrice hibrid plug-in (PHEV) au crescut cu 12%. Între timp, vânzările de mașini pe benzină non-hibrid au scăzut cu 7,2%, iar vehiculele diesel au înregistrat o scădere de 19%.

Va fi interesant de văzut ce mișcări va face Tesla în continuare. Deocamdată, se pare că compania se ține de strategia sa „păstrează-ți calmul și continuă”. Dar, având în vedere aceste cifre, este sigur să spunem că această strategie ar putea necesita o regândire serioasă.

Related posts