Procesul susține că vehiculele au un defect, chiar dacă Jeep nu a emis o rechemare. Mai mulți clienți cărora modelele Jeep Wrangler sau Gladiator le-au luat foc, au deschis proces cu producătorul care este acum parte din Stellantis.
Incendiile auto sunt suficient de înfricoșătoare după un accident, dar imaginați-vă vehiculul parcat luând foc ore mai târziu. Aceasta este problema pe care o raportează unii proprietari de Jeep Wrangler și Gladiator din perioada 2021-2023, determinând o investigație a Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) asupra a 781.459 de vehicule. În timp ce autoritățile de reglementare lucrează pentru a determina dacă un defect este de vină, unii proprietari nu așteaptă și dau în judecată Jeep.
Mai exact, procesul acuză patru încălcări principale: încălcarea garanției implicite, încălcarea legii privind frauda consumatorilor din Illinois, îmbogățire nejustificată și încălcarea legii Magnuson-Moss privind garanția. Reclamanții subliniază că Biroul de Investigații a Defectelor (ODI) a legat cel puțin un deces de aceste incendii auto.
Incendii, Procese și o Factură de 60.000 de Dolari
Ei citează, de asemenea, exemple de vehicule din loturile afectate care iau foc aparent aleatoriu. Într-un caz, o mașină ar fi luat foc la aproximativ șase ore după ce proprietarul a parcat-o și a oprit-o. În acel caz, Jeep-ul a ars complet, susțin reclamanții.
Procesul menționează mai multe alte exemple de incendii sub capotă, inclusiv unul care sună și mai incredibil:
„În primele ore ale după-amiezii din 5 iulie 2024, Jeep Gladiator Rubicon din 2022, cu doar 18.000 de mile, a luat foc spontan în curtea noastră, după ce a fost parcat acolo pentru aproape 24 de ore. În timp ce lucra în curte, soțul meu a observat un fum negru gros care ieșea din motor.
„Fumul s-a transformat rapid în flăcări, apoi s-a intensificat rapid, răspândindu-se prin motor, cabină și, în final, în întregul Jeep. Jeep-ul a fost o pierdere totală, iar Jeep a declarat că nu își asumă nicio responsabilitate. Avem peste 60.000 de dolari daune la casă, alee, amenajare peisagistică și sol (PFAS) din cauza incendiului, FĂRĂ a include Jeep-ul în sine.”
Aceasta este o situație destul de neplăcută. De înțeles, proprietarii consideră că vehiculele lor au acum o valoare de piață mai mică „din cauza stigmatului defectului de incendiu”. Se argumentează că toți au suferit pierderi economice cuantificabile. Această afirmație ar putea fi dificil de dovedit, dar asta va depinde de avocații din acest caz.
Este de remarcat faptul că acesta nu este singurul proces colectiv împotriva Jeep pentru aceeași problemă. În ianuarie, proprietarii din Michigan au lansat o acțiune juridică foarte similară. Interesant este că include și Wrangler-uri din 2024 și Grand Cherokee-uri din 2022-2024. Cu toate acestea, dacă NHTSA ajunge la o concluzie în investigația sa, aceasta ar putea juca un rol în rezultatul acestor procese.