În timp ce Volkswagen Group încă ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania, Audi a luat această decizie drastică în Belgia. Fabrica din Bruxelles se va închide la sfârșitul lunii februarie. În consecință, modelele Q8 E-Tron și Q8 E-Tron Sportback vor fi eliminate din gamă. Datorită vânzărilor slabe, cele două SUV-uri electrice mari nu generează suficientă cerere pentru a menține fabrica deschisă.
Audi a încercat să găsească un cumpărător pentru fabrică, dar fără succes. Au existat zvonuri că producătorul auto chinez Nio era interesat de achiziționarea fabricii din Bruxelles, dar CEO-ul William Li a negat ulterior rapoartele în septembrie. Reuters citează pe Gerd Walker, membru al consiliului de administrație Audi și șef de producție, spunând: „Decizia de a închide fabrica din Bruxelles este dureroasă. Personal, a fost cea mai grea decizie pe care am luat-o vreodată în cariera mea profesională.”
Q8 E-Tron și-a început viața în 2018, când a debutat doar cu numele E-Tron pentru a servi drept primul automobil electric global de serie al Audi. Derivatul cu profil sportiv Sportback a apărut aproximativ un an mai târziu. Ambele au primit prefixul „Q8” la sfârșitul anului 2022, când cele două vehicule electrice au suferit un facelift de jumătate de ciclu de viață. Fabrica din capitala Belgiei produce modelele cu emblema Q8 din decembrie 2022. Ultimele vehicule vor fi asamblate pe 28 februarie 2025, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Peter D’hoore.
În 2023, Audi a vândut 49.001 unități din Q8 E-Tron, în scădere cu 4,3% față de anul precedent. Cu toate acestea, site-ul din Bruxelles are o capacitate anuală maximă de 120.000 de vehicule, așa că este ușor de înțeles de ce calculele nu au funcționat în favoarea SUV-ului electric. Fondată în 1949, fabrica are peste 3.000 de angajați și este considerată a fi „prima fabrică de producție de volum mare cu emisii zero de carbon din segmentul de lux”.
Audi intenționa să devină complet electrică până în 2033, dar acum vrea să rămână „flexibilă”, potrivit CEO-ului Gernot Döllner. În altă parte a grupului VW, Bentley a amânat deja agenda sa exclusiv electrică. Compania a spus inițial că va renunța la mașinile cu motoare pe benzină până în 2030, înainte de a-și reajusta obiectivul pentru 2033. Ultimul plan prevede o gamă exclusiv electrică până în 2035.