Compania americană Lucid a dat startul producției noului SUV Gravity, un automobil electric din segmentul SUV-urilor și a deschis comenzile, însă data la care vor începe livrările încă nu a fost anunțată. Prețul raportat la autonomia noului automobil electric sfidează criza industriei auto din segmentul electric.
Cu peste 5 metri lungime și un spațiu mai mult decât confortabil pentru șapte persoane, Lucid Gravity este cel mai nou SUV complet electric pe care industria auto americană îl propune clienților care în acest moment stau pe gânduri, însă, dacă să mai cumpere mașini electrice.
Compania Lucid, care încearcă să fie o a doua Tesla, mai sofisticată, și-a început drumul în industria auto cu modelul Air, care a făcut valuri cu autonomia sa de 840 km, dar volumul mașinilor produse și vândute până acum nu justifică sub nicio formă investițiile uriașe. După aproape 2.000 de unități vândute în 2022, Lucid Air a depășit cu puțin 3.000 de unități, iar în 2024 volumul pare că va fi mai mic decât cel din anul anterior.
Gravitiy ar putea să aducă un reviriment al vânzărilor Lucid, dar în niciun caz într-un volum care să genereze profit, date fiind condițiile dificile din piață și, evident, prețul pe care compania l-a anunțat.
Cea mai ieftină versiune, Touring, va costa 80.000 de dolari, dar nu este deocamdată disponibilă. În schimb, poate fi comandată versiunea Grand Touring, care are o baterie ce oferă 440 de mile autonomie, adică 708 km, fiind echipată cu două motoare ce oferă 828 CP și tracțiune integrală.
Mașina este echipată cu o mulțime de tehnologii și sisteme de asistență și de confort, dar are un preț pe măsură: 95.000 de dolari, la care se adaugă o taxă de livrare de circa 1.500 de dolari.
Accentul pe care îl pune producătorul este pe confort și siguranță, cu materiale de cea mai bună calitate, co opțiuni pentru 5 teme diferite pentru habitaclu, configurații multiple ale scaunelor, pentru diferite situații, și o suprafață digitală de control și multimedia impresionantă, formată dintr-un ecran de mari dimensiuni amplasat deasupra bordului, pe jumătate din mașină, la care se adaugă al doilea ecran pe consola centrală.
Luminile ambientale, sunetul Dolby Atmos, cele patru zone de climă și masajul din scaune spune mult despre ceea ce primesc clienții atunci când cumpără acest automobil.
Cel mai important pas în programul de lansare a acestui model, adică startul producției, a fost anunțat de producător oficial, la scurt timp după afișarea prețurilor, dar clienții nu au primit deocamdată și informații referitoare la data la care vor începe livrările, cel mai probabil urmând să fie în cursul lui 2025.
Lucid este o companie cu sediul în California, SUA, dar acționarul său majoritar este Fondul Public de Investiții al Arabiei Saudite, care controlează aproape 60% din companie, restul de acțiuni fiind deținute de diferite fonduri de investiții americane. Compania este departe de a deveni profitabilă, în acest moment, după ce a acumulat, numai în primele trei trimestre ale acestui an, aproximativ 2,5 miliarde dolari pierderi.
Modelul Gravity, care a intrat acum în producție, a fost anunțat pentru prima dată în 2020, premiera mondială a sa având loc patru ani mai târziu, în 2023, la Los Angeles. Startul producției vine la exact un an de la acel moment.