Renault SA încearcă să îşi consolideze afacerile cu vehicule electrice într-un moment în care scade cererea pentru astfel de vehicule prin extinderea prezenţei în China, o ţară în care nici măcar nu vinde automobile, transmite Bloomberg.
Producătorul francez a decis să se îndrepte spre una dintre puţinele pieţe unde automobilele pe baterie se vând încă bine pentru a dobândi acces la noi tehnologii şi a învăţa cum să construiască mai rapid automobile electrice. Renault a angajat deja aproximativ 200 de persoane în Shanghai, în principal ingineri de hardware care lucrează la dezvoltarea unui Twingo electric, cu un preţ mai mic de 20.000 de euro şi de asemenea intenţionează să angajeze şi ingineri de software, au declarat mai multe surse interne.
„Suntem aici pentru a învăţa şi vom integra această cunoaştere în propriile noastre echipe din Franţa”, a declarat directorul de achiziţii şi parteneriate de la Renault, Francois Provost. Acesta nu a dorit să detalieze care sunt planurile de angajări pentru hub-ul din Shanghai.
Extinderea în China este un subiect sensibil în Franţa, unde unele sindicate nu sunt de acord cu planurile echipei manageriale de a creşte eficienţa via măsuri precum reducerea muncii de acasă la 2,5 zile pe săptămână. Decizia Renault de a dezvolta o mare parte din noul Twingo în China a fost criticată în interiorul companiei, având în vedere că producătorul francez a angajat şi aproximativ 3.000 de ingineri în India.
Renault mizează pe noul său model electric R5 cu un preţ de 25.000 de euro pentru a-şi creşte vânzările pe termen scurt iar în 2025 are de gând să introducă noi modele precum o versiune electrică a celebrului 4L şi modelul R4 cu un preţ de sub 35.000 de euro. La începutul lui 2026, toate modelele electrice ale grupului, inclusiv modelele mai vechi, vor fi disponibile cu baterii, mai ieftine, de tip litiu fosfat, a spus Francois Provost.
Renault a abandonat planurile de a vinde acţiuni la divizia sa de automobile electrice Ampere, printr-o ofertă publică iniţială ce trebuia să aibă loc la începutul acestui an, din cauza cererii scăzute pentru automobile pe baterie. Unul din obiectivele actuale ale Ampere este acela de a ajuta Renault să atragă mai mulţi parteneri locali în China, a spus Provost.
„De exemplu, lucrăm foarte strâns cu furnizorii noştri din Europa dar europenii tind să se concentreze pe componente cu marje mari, cu valoare adăugată mare. Uneori îmi lipsesc unele componente de bază. China este locul unde pot găsi aceste componente simple şi de calitate ridicată”, a precizat Provost.
Renault are de gând să introducă pe piaţa de acasă lecţiile învăţate în China. Directorul general Luca de Meo încearcă să producă automobile electrice accesibile în Franţa, unde costurile cu mâna de lucru sunt relativ ridicate. În acest scop, au fost modernizate fabricile din Franţa, inclusiv cea de la Douai, unde Renault produce deja noul R5.
„Recuperăm decalajul şi accesăm tehnologia mai rapid. Până în 2026, competitivitatea noastră, în termeni de software şi baterii, va fi comparabilă cu cea a producătorilor chinezi care asamblează local în Europa”, susţine Provost.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.